Ursprungligen postat av Kattman
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Smart spöförvaring
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av bullenskompis Visa inläggVill man hänga spöna lodrätt i krokar i taket, är "Stick Jacket Rod Cover" ett alternativ. Har nyss beställt hem ett på E-Bay på prov. Är kanske mest ett skydd, fungerar så att det liksom nyper åt kring spöet när man drar i toppänden när det sitter på. Det räcker ned till rullen, med den kvar på alltså. Längst upp sitter en ögla man kan hänga den i. Fick hem ett till brevlådan för 80 kronor. Jag tänker beställa fler.
http://www.ebay.com/itm/Stick-Jacket...item58994b3415Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av krizz Visa inläggHalloj! Har nu fått lyxen att inneha ett eget fiskerum för alla mina prylar. Försöker klura ut hur man effektivast förvarar sina spön. Tänker mig längre spön i taket samt kortare längs väggen i vertikalled. Någon som har en bra lösning på detta? Spotta gärna ut bilder på hur ni har löst det.
Mvh KrizzNever let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Själv så kör jag med de här: http://www.jula.se/redskapshallare-339039 och de funkar perfekt för mig. Har de även monterade på isfiskepulkan för diverse tillbehör.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av oakvalley Visa inläggSjälv så kör jag med de här: http://www.jula.se/redskapshallare-339039 och de funkar perfekt för mig. Har de även monterade på isfiskepulkan för diverse tillbehör.
Kommentera
-
Såhär har jag löst min förvaring i hallen efter tröttnat på köpta lösningar som man kan utnyttja knappt till hälften med rullarna monterade:
Tavellist från Rusta för 80:- och klammer 16-22mm från Byggmax 10:- för 10st och vände klammer med öppning utåt. List fick bli distans + lite skruv...
Hundralappen för funktionellt ställ med egna mått som fungerar
Alumacraft så klart!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bjorn Visa inläggTycker även jag att dessa funkar. Inte de snyggaste dock. Om jag skulle haft dem inne i huset istället för i källartaket så skulle jag helt klart satsa på de kattman tipsade om.
[ATTACH=CONFIG]50062[/ATTACH]
Vart är dessa inhandlade? Är det de som finns på Jula?Senast ändrad av index; 2013-02-01, 08:09.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av index Visa inläggDet där såg trevligt ut. Skulle passa perfekt i garaget.
Vart är dessa inhandlade? Är det de som finns på Jula?
Googla på toolflex så hittar du nog en del. här är en länk till tillverkaren www.delex.se/toolflex/index.html
Kommentera
-
Den varianten som Kattman länkade till är väldigt smidig! Såg nåt liknande för rätt många år sedan men fick inte tummen ur och göra dom förrän för några veckor sedan. Får plats med tio färdigtacklade spön med rulle per par. Fick dock göra två till för att få plats. En fördel med att ha dom hängande är ju att dom är överskådliga, lätta att använda och utom räckhåll för småbarn och husdjur.
Dessa blev i furu men blir nog ett par ännu lyxigare i ek i framtiden. Då även men en filtremsa innuti hålen.
Fritt fram att plagiera min variant, den länkade kan jag inte stå till svars för
/Eric
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar