4 m Aluminiumbåt - Linder eller ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

4 m Aluminiumbåt - Linder eller ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 4 m Aluminiumbåt - Linder eller ?

Jag har till våren mest troligt tänk sälja min och tjejens Bella 640R och istället köpa mig en lätt alu-båt på ca 4 meter med ca. 15 hk 4-takts motor.

Är det den välkända Linder 400 Sportsman som gäller eller finns det någon annan lämplig modell?
    Skall ha båten till spinnfiske och vill kunna sjösätta enkelt även utan ramp, ingen tyngre Buster är alltså aktuell.
    Tänkte även dra med den till Norge men bara vid fiske i väldigt skyddade fjordar.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kan varmt rekomendera sportsmannen har haft 2 st och varit mkt nöjd den senaste jag köpte köpte jag i våras har utrustat den rikligt, med lowrance x51, easy troll djupriggar, garmin 72s gps, spöhållare och dyl. Har även monterat dit 12v uttag och som hjärta har jag hondas 15 hk snurra av nya generationen självklart med elstart, + en liten minn kota 36.a allt fungerar klanderfritt. Båten bärs av en Laxå EU trailer 750. Har haft buster rs och liknande båtar med de är för tunga och på tok för överreklamerade (inte dåliga båtar men i denna storlek håller de inte måttet har en magnum själv så buster älskare bli inte sura)

Finns självklart andra alternativ men inte som är så stabila och mobila, samtidigt finns lättare har en marine som endast väger 36 kilo, provade dess storebror som vägde dryga 50 men de är inte roliga i blåst, lindern fungerar till det den ska bra försäkringsvilkor och dyl betalar under 1000 kr helår för min.

Byter ofta båt så om intresse finns för denna hör av dig, kan ta inbyte....

Kommentera

Kolla de här också innan du bestämmer dig

Kommentera

Quicksilver

Är det någon som provat Quicksilver i 4-meters klassen?

Det lutar starkt åt en Linder 400 till våren....
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

spana in Alert 42 på http://www.specialkonstruktion.com

Såg den på båtmässan förra året. Kom inte ihåg priset, men har för mig den var otroligt prisvärd. Den såg mycket fin ut.

Annars finns http://www.alubatar.com/ också

Kommentera

Ursprungligen postat av Magistern
            Kan varmt rekomendera sportsmannen har haft 2 st och varit mkt nöjd den senaste jag köpte köpte jag i våras har utrustat den rikligt, med lowrance x51, easy troll djupriggar, garmin 72s gps, spöhållare och dyl. Har även monterat dit 12v uttag och som hjärta har jag hondas 15 hk snurra av nya generationen självklart med elstart, + en liten minn kota 36.a allt fungerar klanderfritt. Båten bärs av en Laxå EU trailer 750. Har haft buster rs och liknande båtar med de är för tunga och på tok för överreklamerade (inte dåliga båtar men i denna storlek håller de inte måttet har en magnum själv så buster älskare bli inte sura)

Finns självklart andra alternativ men inte som är så stabila och mobila, samtidigt finns lättare har en marine som endast väger 36 kilo, provade dess storebror som vägde dryga 50 men de är inte roliga i blåst, lindern fungerar till det den ska bra försäkringsvilkor och dyl betalar under 1000 kr helår för min.

Byter ofta båt så om intresse finns för denna hör av dig, kan ta inbyte....
            Ska du sälja båten? Letar efter en....

Kommentera

Magistern, är Marine´n te salu?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
              2 svar
              2 602 visningar