problem igen vart ska jag få tag i boas tafs matrial tänkte skicka efter på internet men hittar inget. eller om det finns nå annat bra knytbart matrial som kan rekomenderas.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vart hittar man Boas tafsmatrial ?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av fiskegrodanproblem igen vart ska jag få tag i boaormens tjafsmaterial tänkte skicka efter på internet men hittar inget. eller om det finns annat bra knytbart matrial som kan rekomenderas.The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
Klickbara länkar följer nedan
Nattplockad mask
Gädda äter Sissy
Abborre vs mask
Abborre vs mört
Måånga gäddor samlade vid betet
Gädda äter gädda
Spännande fiskemetod efter gädda
FS SPARADE TRÅD
Laxhugg!
-
Ursprungligen postat av zalt67Tjena
Jag kör med Proleader till mina gäddtafsar......ojojoj nu kommer man
väl få en massa kritik, men jag tycker att det fungerar utmärkt och
jag har fortfarande inte vart med om att någon gädda bitit av tafsen.
FridensDeluxe lures thats my work.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av fiskegrodanproblem igen vart ska jag få tag i boas tafs matrial tänkte skicka efter på internet men hittar inget. eller om det finns nå annat bra knytbart matrial som kan rekomenderas.
Kommentera
-
matrial
Ursprungligen postat av zalt67Tjena
Jag kör med Proleader till mina gäddtafsar......ojojoj nu kommer man
väl få en massa kritik, men jag tycker att det fungerar utmärkt och
jag har fortfarande inte vart med om att någon gädda bitit av tafsen.
Fridens
så man går miste om matrial men det är jäkligt bra annars
Kommentera
-
m@
Varför fundera på valet av tafsmaterial om man pratar gädda, över huvudet taget? Gäddan är knappast känd för att vara speciellt petig i detta fall... Jag kan förstå dilemmat när det kommer till andra arter så som gös och abborre t ex. Valet av tafs avgörs ju beroende på art man riktar på, och skulle jag personligen bara ha gädda i åtanke skulle jag aldrig tumma på en rejäl tafs man kan lita på, därför väljer jag Fox Easytwist 30 lb för gädda. För gös och abborre blir det knepigare och där kommer väl egentligen val av tafs mer till sin spets. Ofta har man ju mindre betesfisk för dessa arter, behovet av smidigare tafsar blir större. Gösen t ex är extremt kinkig nu vintertid, för mycket motstånd och annat genererar spottade betesfiskar. Rekommenderar varmt t ex Canelle eller Surflon tafsar för ändamålet. Proleadern litar jag definitivt inte på, denna består av ett rosfritt hölje och därefter en kärna av dyneema. ETT brott eller skada på tafsen gör den helt oduglig. Har dragit sönder tafsar för hand då dom fått skador på höljet. Har själv sumpat ett par pikes p g a rent slarv att kontrollera tafsen ordentligt. Canell t ex har stålvajern inflätad i materialet, alltså inte lika känsligt som proleadern. Surflon eller Surfstrand är extremt mjuka material som krossar det mesta. En del envisas med att dumdrista sig till att använda floucarbon/nylon till gös t ex, men det är otänkbart för egen del. Dels ökar ju risken för tafsbrott avsevärt, dels är det inte realistiskt att tro att tafsen skulle vara avgörande i nappfrekvensen, speciellt inte i näringsrika vatten, med måttligt siktdjup...
Kommentera
-
m@
Om det är jerkbaitfiske så förstår jag inte vitsen med att slänga ut dyra pengar på ett tafsmaterial ö h t. Är det p g a Gäddfeber du söker Boan? Isånt fall finns det massor av möjligheter att välja betydligt billigare alternativ! En jerkbaitafs håller ju rätt så länge, om man pratar om den vanliga av pianotrådstypen... Till spinn funkar Berkley Steel-on alldeles förträffligt...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av m@Om det är jerkbaitfiske så förstår jag inte vitsen med att slänga ut dyra pengar på ett tafsmaterial ö h t. Är det p g a Gäddfeber du söker Boan? Isånt fall finns det massor av möjligheter att välja betydligt billigare alternativ! En jerkbaitafs håller ju rätt så länge, om man pratar om den vanliga av pianotrådstypen... Till spinn funkar Berkley Steel-on alldeles förträffligt...
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Aava Fishing? Någon med info ?av Hepper2Bild på spöt...2 Foton
-
Kanal: Allmänt om fiskeutrustning
2024-11-09, 18:27 -
-
av nephilimFör ett tag sedan så fick jag en låda med en drös gamla fiskeprylar, det mesta skulle jag datera...1 Foto
-
2024-10-31, 21:51 -
-
av TobbeandHar dessa drag och tänkte höra om det möjligen finns något samlarvärde i dessa?
...5 Foton-
2024-08-15, 17:30 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
|
2 svar
2 602 visningar
0 gillar