Finns det intresse för min produkt/uppfinning? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finns det intresse för min produkt/uppfinning?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Finns det intresse för min produkt/uppfinning?

God kväll fiskesnackare!

Jo det ligger till så att jag håller på att utveckla en ny fiske/friluftsprodukt.
    Jag tänkte göra en liten tråd här för att kolla eventuellt intresse för produkten utan att avslöja för mycket.

Det är helt enkelt en ersättare till kylväskan men den öppnar helt nya dörrar än den gamle hederliga modellen.
    Det som gör den unik är att den kommer väga ca 300 gram och får enkelt plats i en vanligt väska när den är tom.
    Men det som gör den ännu mer unik är att den kan hålla maten kall i flera dagar ända upp till veckor utan att behöva någon strömförsörjning. Hur det går till avslöjar jag inte än

Produkten riktar sig främst till fiskare men även fjällvandrare eller friluftsfolk, som idag inte har någon direkt möjlighet till att ta med sig kylvaror på en flerdagarstur.

Jag kommer bara använda mig av högkvalitetsmaterial och är övertygad om att den kommer hålla i många, många år även vid hårt användande.

Finns det intresse för en sådan här produkt?

Skulle du kunna tänka dig att köpa en ny kylväska om den klarar av ovanstående?

Priset kommer troligtvis hamna runt 700-800:- ut till konsument. Skulle du vara villig att betala det?

Om inte, Vad skulle du vara villig att betala?

Vad gör du idag om du vill ha med dig kylvaror ut i naturen eller på fisketuren?

Jag förstår att det kan vara svårt att svara på utan att ha sett själva produkten men jag hoppas att ni förstår principen och kan svara på frågorna.

Mvh Jocke

Jag tycker helt klart det låter intressant, men kanske för runt 500-lappen. Men spännande att se hur du har gjort om det nu blir en färdig produkt.
    Antal arter tagna på fluga i Sverige: 32
    Abborre, Benlöja, Bonito, Bäckröding, Elritsa, Gråsej, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Gärs, Harr, Lake, Makrill, Mört, Näbbgädda, Piggvar, Regnbåge, Röding, Rötsimpa, Sandstubb, Sik, Sill, Sjurygg, Skrubbskädda, Stensnultra, Större kantnål, Svart smörbult, Torsk, Tånglake, Vitling, Ål, Öring

Har du några tips på heta ställen för de arterna jag saknar så skicka gärna ett pm.

Kommentera

Om du har en produkt som verkligen klarar det som du skriver att den gör är jag övertygad av att det finns en marknad för detta.
      Jag personligen har svårt att hålla mat kall mer än 1-2 dygn utan elförsörjning. Folk som tältar skulle förmodligen älska en sådan produkt. Så kör på.

Hur långt fram i tiden ligger släpp hos konsumentmarknaden?

Kommentera

Kommer man att behöva kylklampar i väskan för att maten skall hålla sig kall?

Tycker att konceptet låter lite för bra, men funkar det så är det ju en kanonprodukt. Priset, nja har ingen kylväska för 800kr idag. Men är den väldigt lätt och smidig så kanske den kan vara värd det. 500kr känns dock som en magisk gräns.
        Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

Du kommer definitivt att kunna sälja den för den prislappen om du säljer in produkten på exempelvis Naturkompaniet och liknande butiker. Outdoor-produkter är inte billiga direkt :P

Kommentera

Ursprungligen postat av Lozz Visa inlägg
            Du kommer definitivt att kunna sälja den för den prislappen om du säljer in produkten på exempelvis Naturkompaniet och liknande butiker. Outdoor-produkter är inte billiga direkt :P
            Håller med. Klarar den att hålla mat kyld så pass länge som det är skrivet är 800 kr ingenting i min värld. Det handlar ju trots allt om möjligheten att kunna hålla mat kall eller inte. Jag personligen känner iallaf inte till någon produkt som klarar det idag utan elförsörjning så stämmer det kan man nog ta betalt rätt ordentligt för den produkten. Det handlar ju trots allt om köpare som får något de inte kunnat få innan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
              Om du har en produkt som verkligen klarar det som du skriver att den gör är jag övertygad av att det finns en marknad för detta.
              Jag personligen har svårt att hålla mat kall mer än 1-2 dygn utan elförsörjning. Folk som tältar skulle förmodligen älska en sådan produkt. Så kör på.

Hur långt fram i tiden ligger släpp hos konsumentmarknaden?
              Vi (min bror har gått in som partner) hoppas kunna lansera till våren/sommaren 2013.

Kommentera

Stämmer faktan med kyla flera dagar upp till vecka utan el så lär den vara av intresse även för båtfolket främst segelbåtar och kajakpaddlare som inte har samma laddningsmöjligheter som motorbåtsägare, så det kan finnas flera marknader för Din produkt.

Om valet står mellan att färskvarorna är färska och användbara dag 3-7 eller oanvändbara så är nog de flesta villiga att pynta 800 kr, vet iaf att jag hade gjort det när jag hade båtar utan kyl och el och man fick leva på helkonserver ;-(

Uppdatera här hur det går framöver!

Kommentera

Ursprungligen postat av karbo001
                  Handlar det om någon slags endoterm reaktion som startar med att man blandar olika ämnen? Hehe låter intressant iallafall. Se till att göra den miljövänlig bara. Lycka till.
                  Jag avslöjar ingenting om hur den fungerar i nuläget. Spekulationer undanbedes =)

Miljövänlig är den dock.

Kommentera

Med dom specifikationerna så pröjsar jag lätt 800-1000:- för en sådan produkt...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Plums, 2015-01-23, 12:11
                    6 svar
                    10 381 visningar
                    19 gillar
                    Senaste inlägg Sir Fish-a-lot  
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57