Ultimata Fiskebilen?????? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ultimata Fiskebilen??????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Den är lång och relativt bred, stadig på vägen, låg, fälls sätena går där in gott om jerkspön och åror och det funkar tillockmed att bädda upp kvällsdans eller iallafall en fiskeövernattning. Och väl kamouflerad för fiske nära vatten...

http://www.fiskesnack.com/forum/show...111-Fiskebilen
    sigpic
    www.fkpgear.com
    Fiskkonservator.se
    Blogg fiskkonservator-lubbe.sportfiskeforum.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
      Risken med körglädje är ju att man blir av med lappen så för att vara på den säkra sidan (att behålla körkortet) så har mitt val blivit volvo.
      Volvo S80T6 chippad 360 Hk. Lappen rök som en jä...avlöning på krogen. Tack för tippset, åker sur satans BMW numera.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av ALQ Visa inlägg
        BMW 740, man kommer fram snabbt, bekvämt och i stil... ganska stark är den också, om man ska traila... alla spön och skit lägger man ju i båten så utrymmet är det ju inget problem med...
        Och har man ingen båt så sticker man spöna genom Ski-sacken och glider iväg

Kommentera

Smart Car! Får in jerkspöt utan problem.

Kommentera

Subaru Outback 3,0. En bil blir inte bättre än så i den storleken. Rymmer fyra man med sjukt mycket utrustning, tom. åror och och tankar för betesfisk inne i bilen. Men då var det rätt trångt. Båten på taket.

Kommentera

Eller:

När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..

Kommentera

Hade en Daihatsu Rocky ett tag. En Jeepliknande sak med 2,8 liters fyrcylindrig diesel, hur stark som helst. La man i ettan och lågväxeln kunde man gå ur bilen och gå bredvid den medan den tuffade fram på tomgång! Annars har vi mestadels använt Volvo 240, 740, 745 och 945 som dragbilar. Rymliga och bakhjulsdrivna. Aldrig några problem att traila så länge det var riktig ramp men vid naturramper blev det problem. Köpte en Subaru Legacy för två år sen och efter det har vi aldrig nånsin stött på problem. Subarun har aldrig ens visat tendens till att börja slira trots att en del ramper inte varit annat än leriga vasstränder.
                Mitt recept på perfekt fiskebil: Kombi, hög markfrigång, riktig 4x4, bra vridmoment och automatlåda. Karossen får även gärna vara skyddad med rörbågar nedtill.
                Nissan X-trail är annars en trevlig bil som får dra mkt på B-kort.
                Mvh Micke

Kommentera

Om man bortser från dyrgriparna ovan så tycker jag att vilken gammal Quattro som helst fixa det, med galans..
                  T.o.m. slumversionerna..

Sen åker man ju jävligt bekvämt i dom också.
                  När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..

Kommentera

Är själv sugen på att köpa en Mitsu L200 för att dra runt min trollingbåt med.
                    Helst ska det vara automat av bekvämlighetssjäl.
                    Och självklart en doublecab så man kan ta med sig polarna på fiske
                    Skitfiske då!!!

Kommentera

• Mazda b2600 insprut, körde jag fram tills i tisdags. Och efter att lyssnat lite på de som skaffat bilar som jag dreglat över att skaffa om 3 år då min högskoleexamen är färdig så får det nog bli en sån då igen. Sommartid drar den 1 liter/mil och vinter 1,2/mil med mitt körsätt. Dessutom den får lasta 1120 kg på flaket och dra 2000 kg med E-kort. Lamelldiffad bakaxel. Har dragit loss de flesta s. k. 4-hjulsdrivna bilar på oplogade vägar med 4 mm mönsterdjup odubbat. Tyvärr rostar de en del och med B-kort är det bara att glömma. En 4-hjulsdriven bil driver på minst 3 hjul när det är halt. Inte 1 fram och 1 bak som de flesta.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 597 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40