Ultimata Fiskebilen?????? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ultimata Fiskebilen??????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Hundersmarck
    ford focus den stora modellen har min farsa. själv övningskör jag i den. på tal om att busa så e de en bra bil . har lika dan motor som i f1 eller va han sa. i sommras på resa så toppa farsan 130 me 3an o de var på motorvägen o de gick bra. sen så kom han upp till 190 då han små raca lite me en saab 900 turbo me 3 liters motor. sen nån minut senare så låg saaben som hade legat i 200 körde nu i 60 me en polisbil bakom sig. puckot hade tydligen kört om snuten på motorvägen . ford focus e helt okejj den stora modellen me mkt bagageutrymme. orginaldäcken tror jag de e på. framhjulsdriven. däcken skriker i rondellerna men de e bara kul .

Saab gör mig veteligen inga 3 liters turbo motorer?????
    Och att rejsa med vet jag inte om ngn ford duger till möjligen en cossy kanske?

Kommentera

jo fård funkar . dom har 2,8 eller 3 liters tror jag o turbo. kul var de iaf o frasan kan en del om bilar så jag litar på honom
      //Me

Kommentera

självklart, en Volvo kombi

Om man är kortväxt, och laxflugfiskeluffare så är det absolut en Volvo V70 med tonade rutor samt en liten takbox som gäller.
        Fäll ner bakre säten och in med en madrass...! så sover en riktig laxluffare! du köper även en anslutningsbar kylbox samt en bilspöhållare typ VacRac. Du har plats för dig själv, mat, fiskegrejor & kläder. Fångad lax får du antingen återutsätta, spisa på plats eller låta någon bonne (om man är i norge) vara så vänlig att låta en låna hans frys eller om man är i tex mörrum frysa in den på kontoret. Duscha/bada kan du göra max var 14:e dag, i ån, hos en kompis eller så får du knacka dörr och fråga nån. Busenkelt!

ThigtLines mina laxflugfiskevänner!

Kommentera

Ursprungligen postat av Hundersmarck
          ford focus den stora modellen har min farsa. själv övningskör jag i den. på tal om att busa så e de en bra bil . har lika dan motor som i f1 eller va han sa. i sommras på resa så toppa farsan 130 me 3an o de var på motorvägen o de gick bra. sen så kom han upp till 190 då han små raca lite me en saab 900 turbo me 3 liters motor. sen nån minut senare så låg saaben som hade legat i 200 körde nu i 60 me en polisbil bakom sig. puckot hade tydligen kört om snuten på motorvägen . ford focus e helt okejj den stora modellen me mkt bagageutrymme. orginaldäcken tror jag de e på. framhjulsdriven. däcken skriker i rondellerna men de e bara kul .
          Vad har detta att göra med en bra fiskebil, hur fort din Pappa vågat köra? F1, försök gärna vara lite allvarlig nån gång!
          sigpic

Kommentera

okejj sorry jag blev bara inspirerad av att mastapike skrev om att busa lite .
            //Me

Kommentera

Själv tycker jag nog att den ultimata fiskebilen är en bil som drar lite i bensin men fortfarande har tillräckligt med krut för omkörningar mm. Och en Landrover drar nog knappast lite bensin, men har man användning för den så skulle man ju lätt kunna tänka sig en sådan. Men för mig som inte brukar köra rakt in i skogen, utan håller mig till vanliga vägar så räcker det med en vanlig bil + att jag kan köra ganska ofta och långa sträckor, därmed tycker jag bensin förbrukningen är viktigare än 4wd och V8.

En annan cool 4wd är Ford Bronco med en 5 liters eller var det 5,9 liters V8 kommer inte ihåg riktigt. Men en kompis hade en sådan, går bara en virvel i tanken när man brummar med den hehehe… Den e cool ända tills man kommer till stationen (som man gör ofta) för att fylla tanken på 120 liter

Själv har jag en Toyota Carina 89 med 2.0 liters motor, som är den bästa bilen enligt mig. Den har gått drygt 50000mil och motorn går fortfarande som en klocka, det kan man kalla driftsäker. Sen drar den inte mycket soppa heller + att det är tillräckligt med drag i den för att bli av med körkortet.

Men har du användning för en Landrover så KÖP!!! e säkert super bra som fiskebil

Kommentera

ford focusen stora modellen drar 0,6L/milen.
                //Me

Kommentera

Till kategorin fiske bil hör väl inta så många av de nämnda bilarna (som transport medel till fisketurerna helt okej) visst några funkar och en av dem är mkt mkt bra den av Flodebanan nämnd xc70,n men även 945,an funkar bra speciellt om det finns diff.

Men kom igen nu framhjulsdrift och lite tyngd på dragkulan är väl inte den bästa kombinationen.

Landrover,n åker jag lika billigt i som ngn ovannämnd sagt om sin carina, därmed inte sagt att total ekonomin är bättre, desutom har jag inte fått tanten att gå med på landrover,n och många av er precis som jag är vana att backa för er överman Dvs (den förnuftiga i förhållandet) (det är inte jag"-)

Tankar billig Disel/lb reg 5 passagerare=överkomligt, vridmomentet kommer på köpet.

ps Saab gör bara slöa sexor med större cyl volym än 2,3l och "inga" större med turbo (farsan ljuger isof)

Kommentera

eller så kör man direktinport från usa me en hummer så kan man ta en ganska redig båt på taken. me 4 hjulsdrift o kommer fram i de flesta terränger.
                    //Me

Kommentera

Men Hummer går tvärr bet i terrängen om du jämför med Defendern Utan tvekan!!! Hummrarna användes med föga framgång i kuwait kriget, deras breda hjulbas kräver ganska platt och packat underlag, sedan håller inte min ekonomi måttet för en sådan (arme hummer) Men grymma de e dom och att man åker ståndmässigt det tvivlar jag inte på!!!!

Visst det finns Låtsas hummrar för gatan, men de är ju knappast bättre än de övriga låtsas jeeparna som tex X.5,Cayenne,Santa Fe o dyl. Läs tidningen geer,s "Södermalms" test av dessa bilar så får man ett hum om deras anv omr.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 597 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40