Ultimata Fiskebilen?????? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ultimata Fiskebilen??????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ultimata Fiskebilen??????

Startar här en tråd med, förhoppningen att få många inspirerande och lärorika åsikter.

Då jag planerar att införskaffa mig i en ny fiske kompis och högst på önskelistan ligger en Landrover Defender (med vinch) så är jag mkt intresserad av era åsikter med + och -

Kanske blir det en lång önske lista för många av oss-läs-begrunda-tyck till.

Vilka är era fiske kompisar???? ge dom rättvisa omdömmen!!!

Har själv en audi 90 -85 är lagom för mig nu, kanske aningen för liten för de riktigt långa resorna!! En land rover som du säger skulle inte alls sitta fel
    Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Själv har jag en Ford Mondeo Kombi '98 som är mkt bra för att transportera upp till 4 fiskare plus utrustning. Om det behövs har jag även an takbox. Och om detta räcker inte kan jag använda dragkroken som finns på bilen .
      Tight lines!
      CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Skall jag bara åka skogsvägar så duger ju en SAAB långt men handlar det om att sjösätta en trailad båt vid en brant och slipprig naturramp behövs lite bättre dragkraft och terrängframkomlighet. Möjligheten att få vila ut i ett ombonat och varmt utrymme med torkskåp för kläderna kan inte nog värdesättas efter en kall ovädersdag på sjön eller fjället.

En husbil med fyrhjulsdrift för framkomlighet, dragförmåga och komfort vore därför perfekt.
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

En Volvo XC70 AWD är under pågående test, men p.g.a. sjukdom har det inte blivit mycket fiskade nu på hösten. Men under Vintern hoppas jag komma igång igen.

Tror nog annara att den är helt perfekt att rampa trollingekipage m.m. med. Men prövning av sådant sjukts på framtiden!
          sigpic

Kommentera

elanen

Volvo 945.a är nog närmast en smart kille kan köpa. Bakhjulsdrift för båtsläp. Rymlig till max. Skön servo och kanon stolar. Bra långfärdsbil. Lättmeckad och billiga delar. Inte farlig soppaförbrukning, fast det är en stor och tung bil. Om man har massor med kulor är ju en fyrhjulsdriven kärra det ultimata. En liten Subaru stationsvagn är det många som kör. Är överkomlig i pris och med fyrhjulsdrift är det en kanonkärra också.

Kommentera

är de den röda som du fortfarande rullar runt i? eller var de nån annan färg?
              //Me

Kommentera

En kvalitetsbil med 4-hjulsdrift är ju idealiskt för den som vill traila båt.

Att köpa en Land Rover ser jag som lite overkill (förstås beroende på vilken båt man ska traila). Jag skulle föredragit en bil man även skulle ha kunnat busat lite med och haft kul med då man inte trailar.

Bilen skulle gärna fått vara av tyskt eller svenskt ursprung.

Kommentera

ford focus den stora modellen har min farsa. själv övningskör jag i den. på tal om att busa så e de en bra bil . har lika dan motor som i f1 eller va han sa. i sommras på resa så toppa farsan 130 me 3an o de var på motorvägen o de gick bra. sen så kom han upp till 190 då han små raca lite me en saab 900 turbo me 3 liters motor. sen nån minut senare så låg saaben som hade legat i 200 körde nu i 60 me en polisbil bakom sig. puckot hade tydligen kört om snuten på motorvägen . ford focus e helt okejj den stora modellen me mkt bagageutrymme. orginaldäcken tror jag de e på. framhjulsdriven. däcken skriker i rondellerna men de e bara kul .
                  //Me

Kommentera

Bilen används inte bara som transport till och från vattnen, utan ochså till att släpa båtar på snoriga vägar, rampa stora båtar. Fiskar även en hel en takbåt och beger mig då ut mitt i bushen har haft en xc70 mkt bra och driftsäker bil, går tyvärr fast för mig pga markfrigången och att den inte är permanent 4wd samt lite ömtålig och skador på den kostar ju...!!! skulle igentligen skaffa en subaru Outback efter den nu men funderar seriöst på landrovern det är en disel och lb reg för 5pers så det är ganska billigt att åka ändå, billigare än min nuvarande 745.a som för övrigt ska säljas efter vintern om ngn är intresserad..........!!!! 90.a Fixad ac, Diff så den rampar helt ok, farthållare mm bra bruksskick priset kan väl hamna runt 25.000 Kanske:::!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 597 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40