Ultimata Fiskebilen?????? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ultimata Fiskebilen??????

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har hört på ryktesvägar att för att en volvo 245 skall vara allra bäst bör den vara rollad!? Volvo 245 äger. + också att man kan köpa en för ugefär vad en rulle kostar=)

Kommentera

Kör en BMW 520,men om den e nån bra "fiskebil" vettefan,dricker bensin som en annan dricker pilsner :/ och inte kan man lasta nått speciellt i den heller.
      Drömfiskebilen vore en XC90 eller Audi´s Suv

Kommentera

För att ytterligare förvirra kan jag berätta att en av våra taxibilar är en saab 9-5 V6 turbo diesel på 3.0 liter!

Privat trivs jag i min 855
        -Det går aldrig, han é ju stor som en gammelgädda!!!
        -Han ska in, och det VET DU!

Kommentera

Kör för tillfället en Volvo 240 och fördelen är att man behöver inte bekymra sig för repor eller stenskott. Får utan problem in mitt 11-fotare och en hel del annan utrustning. Funderar på att uppgradera mig till en 940 Turbo inom det närmaste. Volvo tillsammans med Audi och Volkswagen är de enda alternativen i mina ögon. Möjligtvis en Merca eftersom jag håller på dom i F1.

Rätt fräckt att ha en V10:a med 900 hästar + i en liten Ford Focus får jag säga Hunder , den borde göra 130 i ettan utan problem.

Kommentera

ja har en peuget 206 sw-o4 en kombi alltså. den e alldeles utmärkt att ha som fiskebil. ett ut fällt 9 fots spö fåt plats i bilen och även min 4 hästare i bagaget + lådor m.m. utan att fälla sätena.

//fredrik

Kommentera

Svårt att säga vad som är den bästa (4-hjuliga) fiskekompisen. Det är så många olika behov som skall tillgodoses. Magistern, med dina förutsättningar så verkar ju du ha hittat en bil som passar dig.

Själv vill jag ha någonting som gör att jag kan traila upp till 1500 kg på b-kort, fyrhjulsdrivet (gärna låsbart), bekväm för långa turer, samt inte för stor eftersom den trots allt kommer att gå mycket inne i Stockholm. Dessutom så får den helst vara japanskt eftersom jag uppskattar bilar som inte går sönder så lätt.
              I mitt fall så behöver den inte vara så oöm, eftersom jag i alla fall inte kommer att köra i så hård teräng. Skogsstigar kommer väl att vara dom värsta ställena bilstackarn får köra på.

Så antingen kommer jag att lägga ut lite mer pengar och ta det för mig olönsamma, men trevliga, alternativet Lexus RX300. Eller så kommer det att bli en mellanstor japansk stadsjeep, vilket är betydligt smartare ur dom flesta synvinklar (med mina förutsättningar och behov).

/D

Kommentera

Om det inte va för att den är så jäkla dyr så skulle jag mer än gärna byta Passat turbon mot en Touareg V10 med luftfjädring.

Kommentera

Min drömbil till fiske och en del annat är en fyrhjulsdriven husbil. Med en vettigt utrustad sån, blir man mycket oberoende av campingar och hyrstugor.

Den bil jag äger är en SAAB 9000 CDE 2,3i från 93. Självfallet utan turbo fast lika självfallet med automatlåda. Bilen drar 0,88l/mil i snitt. Skatt och försäkring kunde gärna varit billigare men det kunde också varit värre! Skuffen rymmer hela min semesterpackning inkl matchspön och andra tillbehör. Jag packar allt gömt och använder inte takbox. Bilen tar mig kvickt och bekvämt dit jag vill och långt längre ut i terrängen än lagen tillåter.
                  Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

ultimata fiskebilen? Ja det beror på vad man ska fiska, brudar eller gädda?
                    Med fel bil finns risken att en gammal torsk nappar. Man vill ju hellre ha en skimrande öring än en ettrig näbbgädda.

Kommentera

volvo crosscountry är väll nice. jag har ingen bil själv jag är lite ung för det men crooscountry fungerar ju bra inne i stan och den klarar väll även lite tuffare förhållanden som små skitvägar man knappast kan kalla väg.

EDIT: jag tänkte mest på den lite biffigare jeepaktiga modellen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57