daiwa capricorn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

daiwa capricorn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• daiwa capricorn

hej jag funderar på att köpa en ny haspel rulle och har funderat på daiwn, någon som har denna eller testat fiska med den och tycker den fungerar bra? för och nackdelar?
    Tube for life

Ursprungligen postat av fiskmix
    hej jag funderar på att köpa en ny haspel rulle och har funderat på daiwn, någon som har denna eller testat fiska med den och tycker den fungerar bra? för och nackdelar?
    Go for Stradic!
    sigpic

Kommentera

Har precis köpt en, för ett par veckor sedan.
      Har tyvärr inte fiskat med den så mycket än, men det intrycket jag har fått kan nog summeras med "Wow".
      Det skall sägas att jag har gått ifrån en riktig budget rulle till capricornen så mina intryck är väldigt färgade av det. Men det är en riktigt trevlig rulle med gång mjukt som smör. Underbar kontakt med betet.

/X

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Go for Stradic!

I can second that, i bought one in the spring!! And i carnt fault it, a realy great reel, mine is the 4000FA
        I think I fish, in part, because it's an anti-social, bohemian business that, when gone about properly, puts you forever outside the mainstream culture without actually landing you in an institution. It's a nice position. No one considers you to be dangerous, but very little is expected of you.

- John Gierach

Kommentera

Jag har 2 st Capricorn som jag köpt under detta år och de funkar kanonfint hittills. Jag har en 4000 samt en 2000.

Skall använda 4000 rullen på Andamanöarna i mars och fiska efter Giant Trevally.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Capricorn alla dar i veckan!

Har en frambromsad i 2500 stl. och har bara gott att säga om rullen. Linuppläggningen med både stum (FL) och nylon (stroft) är förstklassig. Bromsen är jämn och stabil. Bra balans i paketet med 9-10ft spön. Skönt när det inte är dubbelvev som slår av ciggen i tid och otid :-)

Kommentera

Dubbelveven är guld värd, speciellt vid mete, du får en helt annan balans med dubbelveven! Sen e sådan grejja som fightting drag, helt outstanding, när man en gång hatr använt den vill mna aldrig mera fiska utan den..
              sigpic

Kommentera

elanen

Äger en 2500 modellen. Är kanon. Enda som kan trilskas är bygelfällningen. Avhjälps med att man trycker in lite superfett ( som tränger och smörjer bra) i bygelinfästningen. Gäller egentligen alla haspelrullar. Är oftast så att lite av bygeln går emot lite av godset.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                2 svar
                2 602 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg TomHiddleston  
                Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57