Kräftmjärde som mörtstuga - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kräftmjärde som mörtstuga

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kräftmjärde som mörtstuga

va tror ni om en sådan kräftmjärde http://regalmarin.shopsystem.nu/prod...uct=176&page=1 till mörtstuga? nån som har testat? jag har testat med stor framgång dock bara testat 1 gång men med bra resultat. har ni testat och hur gick de för er?
    //Jimpa
    //Me

Om du ska handla så kan du lika gärna köpa på Jula för 45:-/styck

C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
    Fiskesnacks regler hittar ni Här
    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

hehe ja jag hade vägarna förbi idag så jag köpte en sån på regal för 10 spänn extra. ska mäska me lite pasta o deg me smak av kardemumma
      //Me

Kommentera

Ursprungligen postat av Hundersmarck
        hehe ja jag hade vägarna förbi idag så jag köpte en sån på regal för 10 spänn extra. ska mäska me lite pasta o deg me smak av kardemumma
        skriv sen hur det gick , om det blev några mörtar.

Kommentera

Är det inte bättre att du skriver en tråd med info om hur det gick ist för att fråga något, som du sedan inte bryr dej om?
          sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Hundersmarck
            va tror ni om en sådan kräftmjärde http://regalmarin.shopsystem.nu/prod...uct=176&page=1 till mörtstuga? nån som har testat? jag har testat med stor framgång dock bara testat 1 gång men med bra resultat. har ni testat och hur gick de för er?
            //Jimpa
            Inte så bra för mig. Fyllde en med metade mörtar men de simmade ut..
            Tror det skall vara mindre öppning, så jag skall modda min litet.

Hur djupt fiskade du med in?

mvh.

Kommentera

jag ska raportera flodebanan o aleex i orlången så testade jag o där var de mkt björkna i men jag hoppas på mört. då för 2½ vecka sen ungefär så fiskade jag på 5 meter. ska lägga ut imorrn ifall de går. bara ingen fiskevårdare kommer å tar upp den o tror att jag fiskar kräftor bara för att kräftor e allätare o kryper in ändå. får sätta på ändan av båten för där går de en del. jag raporterar i helgen hur de gick . flodebanan: skulle bara kolla ifall nån annan hade testat de me framgång
              //Me

Kommentera

längtar efter papport jag funderar på att köpa en jag har en låda med syrepump där dom ska simma

Kommentera

jag jag ska försöka sätta ut den idag ifall jag har tur . ska bara göra vetedeg me vaniljsocker o kardemumma. jag vill veta resultatet jag med. men jag vet inte ifall jag kan kolla den på söndag för jag kanske kan lägga i den imorrn o kolla den på söndag. ska nämligen bort men dom får trängar i buren några dagar. dom simmar alldrig mitt i buren dom söker sig längs sidorna inte mitt i o hålen dom kommer in i går ganska bra bit in så dom kommer nog inte ut.
                  //Me

Kommentera

Jag testade att använda min Jula-kräftbur igår som mörtstuga. Laddade den med en skapligt degklump av havregryn och socker. La den först på ett ställe och efter någon timme så kunde jag inte hålla mig från att tjuvkika. Tyvärr var den helt tom ... men ... efter en flytt till ett nytt ställe så började det hända grejer ! På ca 3 timmar hade jag 10-15 finfina mörtar i stugan.

Sen vet jag inte om det är som Esobus säger att dom hittar ut alldeles för lätt. Ingångarna känns aningen stora så man bör nog minska dom en aning om man vill vara säker på att dom stannar plus ha chans att fånga betes fisk av mindre storlek.

C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                    Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                    Fiskesnacks regler hittar ni Här
                    Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 602 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40