Tips på bra fiskekläder ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra fiskekläder ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

jag känner flera som först köpt sierra byxor, men som efter ett tag gått över till Geoff.....varför, vet jag inte, men antar att de inte var 100% nöjda.....
    Bromans bralla har fått bra kritik hos folk oxå!
    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

elanen

Måste blanda mig i här. Är som några skrivit bäst med olika kläder för olika tillfällen. Håller där med. Båtfiske när det är ruggigt är ju flytisen det enda. Men annars är det ju Gore-Tex liknande material (membran) som gäller. Ett tips är att köpa en skaljacka av nåt bra märke med membran. Helly-Tec är ju också kanon. Är Helly Hansen som står för den typen av membran. Sedan kan man mata på med olika fleccetröjor och underställ av syntet. Till brallor gäller ju samma sak. Eller att man direkt går på den tjocka varianten. Där det ibland är flera lager av membran. Mitt eget bästa tips är att snoka runt på Intersport. Dom har oftast rea på superkläder, även på hösten och sommaren. På våren är dom oftast till halva priset. Har själv köpt superkläder för halva priset. Dom bästa kläderna görs ju för fritidsfolk. Och är ju snygga till max. Är man smart köper man kläderna under den tiden säsongen är fel. Men ger ett super bra pris i stället. Bara att välja och vraka mellan värstinkläder. MVH Gunnar J.

Kommentera

Jag kör med Haglöfs kläder, de är ju välkänt bra grejer. Väldigt dyra dock - men jag lovar, man får kraftigt god rabatt om man har syskon som jobbar där
        (-flåt, kunde inte låta bli )

Kommentera

Ursprungligen postat av Evert
          Jag kör med Haglöfs kläder, de är ju välkänt bra grejer. Väldigt dyra dock - men jag lovar, man får kraftigt god rabatt om man har syskon som jobbar där
          (-flåt, kunde inte låta bli )
          Det grymma med GA är ju att vad jag fattat gjorde speciellt för fiskaren
          sigpic

Kommentera

Haglöfs funkar hyfsat me´

Kommentera

Ursprungligen postat av BeBest
              Ursäkta men hur långa ben hade den försäljaren? 5000mm vattentryck motsvarar trycket från en 5 meter hög vattenpelare! Membranet ska inte släppa igenom vatten på 5 meters djup med andra ord!
              G A kläderna står alltså pall för ett typiskt knäfall i normala pölar av normalbygda människor upp till världsrekordlängd!
              Jag hoppas han i oförstånd menade väl men det kan lika gärna vara så att han såg en fet chans att göra sig av med en svindyr bralla! Eller att vinsten på Gore-Tex byxorna var större.
              Jädrans giraff!
              Ibland skriver folk innan de tänker...

Kommentera

Lökigt

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?!? Har fiskat nästan hela mitt 31-åriga liv och aldrigt ägt ett plagg speciellt för fiske förutom väst och vadare (kör förresten med vanliga vadarstövlar, funkar pissbra). Folk får ha vilka kläder dom vill men att det inte ska gå att fiska i vanliga utekläder är det löjligaste jag har hört. Mitt bästa fiske hade jag efter två dagars vandring ut på fjället i vanliga gummistövlar, fiskade gjorde jag i vanlig gammal Helly Hansen tröja med en knallgul galonjacka över.

Kommentera

Kan säga att jag är grymt nöjd med mina GA kläder, 15dagars fjälsemester i somras med ösregn och stormbyar va inga problem. Går även utmärkt att sitta en hel dag i på en plaskblöt båt och då pressar jag vågen 5-6kg mer än Push-Up

Kommentera

Uberola, tjockis
                    Egenföretagare: www.aktiviteterstockholm.se och www.tonox.se
                    Och såklart på; Sveriges snabbast växande sportfiskesajt www.fisheco.se
                    Ni når mig på mejl andreas@aktiviteterstockholm.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Team Slan - Moset
                      Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta?!? Har fiskat nästan hela mitt 31-åriga liv och aldrigt ägt ett plagg speciellt för fiske förutom väst och vadare (kör förresten med vanliga vadarstövlar, funkar pissbra). Folk får ha vilka kläder dom vill men att det inte ska gå att fiska i vanliga utekläder är det löjligaste jag har hört. Mitt bästa fiske hade jag efter två dagars vandring ut på fjället i vanliga gummistövlar, fiskade gjorde jag i vanlig gammal Helly Hansen tröja med en knallgul galonjacka över.
                      Vad är det som är så löjligt att ha ordentliga kläder när man fiskar???

Jag har också på mig vanliga gummistövlar ibland. Men att fiska i en gnallgul galonjacka är inte direkt smidigt.

Har mycket hellre än bra tunn och vattentät jacka som inte är otymplig och dessutom andas!

Jag tycker det är mer löjligt att inte ha rejälä kläder!
                      Senast ändrad av Stizo; 2004-10-07, 20:44.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                      2 svar
                      2 602 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TomHiddleston  
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57