Tips på bra fiskekläder ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på bra fiskekläder ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tips på bra fiskekläder ?

tjena.

Jag har märkt att jag behöver fiskekläder, funkar inte o fiska i vanliga. blir alltid blöt, börjar frysa och får ibland åka hem p.ga det. kan ni tipsa om jacka + byxor som är vattentäta, varma för under/runt 2000 kr?? har kollat Geoff Anderson, men den kostar ju 3000 spänn.
    /Lazinko

Scierra har fiskekläder till rätt hyfsade priser i butikerna.. provade deras byxor aqatex och de funkade bra, förutom att de är smala i storlekarna vid midjan och en knubbis som jag har ätit lite för mkt av det goda..

kikade i butiken jag handlar ifrån: Byxa 895:- Jacka 1695:-

Men i längden lönar det sig nog att köpa Geoff om man hittar dem till ett humant pris.
    Senast ändrad av Gäddaij; 2004-10-06, 20:00.
    May the spook be with you!

Kommentera

tack för tipset, kanske ska leta upp någon dansk affär. och kolla där istället, borde vara en del billigare.

Fler tips?
      /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Lazinko
        tack för tipset, kanske ska leta upp någon dansk affär. och kolla där istället, borde vara en del billigare.

Fler tips?
        Tror det är rätt jämnt i pris, men tänker själv köpa Scierra;s kläder. Bara storlekar som är lite jobbigt, när man måste specialbeställa hem klädera, Aquatex ser gifitga ut. Men det kommer garanterat en uppföljare nästa år som förhoppningsvis blir gifitare, hoppas på den!
        sigpic

Kommentera

www.itab.se grymma kläder för fiske tille tt bra pris har både forest och fjällvandrar byxann skulle kunna tänka mig att köpa dicovery jacka och byxa me...
          Deluxe lures thats my work.

Kommentera

Ursprungligen postat av linu_z
            www.itab.se grymma kläder för fiske tille tt bra pris har både forest och fjällvandrar byxann skulle kunna tänka mig att köpa dicovery jacka och byxa me...

Jag håller bara med... kanon kvalite och rätt pris

men adressen är inte www.itab.se utan www.idefixteko.se
            dock heter firman ITAB

Kommentera

Skippa Aqutex. Har bara haft problem med mina. (både byxa & jacka) Jackan gick sönder bara efter ett par dagar. Fastnade med fickan i ett dörrhandtag och hela sidan revs upp. Byxorna blev jag av med knapphelvete första gången jag skulle pissa. Impregneringen sitter i kanske en månad. Förbannade skitkläder!
              Fladen har bättre kläder, dessutom mycket skönare och hållbarare i ungefär samma prisklass. Berras har dom tror jag, eller så tar dom hem det åt dig.

Kommentera

Ska kolla i köpenhamn, hittade en affär där, som jag lätt kan hitta till
                Där kostar iaf en g.andersson jacka 2299 DKR på rek-pris. så den kan vara en del billigare.
                /Lazinko

Kommentera

Ursprungligen postat av Sebastian
                  Skippa Aqutex. Har bara haft problem med mina. (både byxa & jacka) Jackan gick sönder bara efter ett par dagar. Fastnade med fickan i ett dörrhandtag och hela sidan revs upp. Byxorna blev jag av med knapphelvete första gången jag skulle pissa. Impregneringen sitter i kanske en månad. Förbannade skitkläder!
                  Fladen har bättre kläder, dessutom mycket skönare och hållbarare i ungefär samma prisklass. Berras har dom tror jag, eller så tar dom hem det åt dig.
                  Vad jag har hört om fladen så ska dem vara bra så länge man inte behöver röra sig, ska man stå och kasta så blir man ganska orörlig i en Fladen Flytoverall, iofs den kostar ju bara en tusenlapp vilket passar min plånbok, men jag lägger hellre upp en femhundring eller en tusenlapp till för att få det ultimata plagget som gör att jag kan röra mig fritt när jag står på en blåsig stenpir och fiskar.

Kommentera

Ursprungligen postat av fogelberg
                    Vad jag har hört om fladen så ska dem vara bra så länge man inte behöver röra sig, ska man stå och kasta så blir man ganska orörlig i en Fladen Flytoverall, iofs den kostar ju bara en tusenlapp vilket passar min plånbok, men jag lägger hellre upp en femhundring eller en tusenlapp till för att få det ultimata plagget som gör att jag kan röra mig fritt när jag står på en blåsig stenpir och fiskar.
                    Och vilken är den ultimata flytoverallen ?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
                    2 svar
                    2 600 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TomHiddleston  
                    Startad av Lecnac, 2014-05-20, 11:40