Fiskeaffär i USA, New York/Washington? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeaffär i USA, New York/Washington?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeaffär i USA, New York/Washington?

Hej!
    Gör en tripp till the big apple snart och hade då tänkt se om man lyckas få med sig lite fiskeprylar hem.
    Tänkte kolla om nån har ett tips på nån bra fiskeaffär runt new york eller washington (då vi hyr bil och åker även dit). Verkar tyvärr inte finnas nån cabelas i närheten direkt men kanske finns någon som kan tipsa om liknande?

Ett alternativ kan vara Capitol Fishing Tackle på 132 West 36th Street, mitt på Manhattan. Mer info och vägbeskrivning finns på deras hemsida www.capitolfishing.com och gillar du flugfiske kan Urban Angler på 206 5th Ave. 3rd Floor (även det på Manhattan) vara ett alternativ, deras hemsida är www.urbanangler.com
    Min fiskeblogg: http://mickesfiske.blogg.se/

"If people concentrated on the really important things in life, there'd be a shortage of fishing poles." - Doug Larson

Kommentera

Lite dåligt med bra fiskebutiker i New York, hyr ni bil som du sa ni skulle göra finns det en Bass Pro utanför Washington, förmodligen det bästa alternativet.

Kommentera

Halloj,

Bass pro shopen i Washington har inget sortiment för jerkbait/muskiee beten, hittade några Buster jerk men det var allt, sen fanns det 1 st spinnare som jag köpte. De hade lite rullar men de rullar de hade var i mina ögon för klena för gäddfiske. Frågade personalen varför det var så skralt utbud, fanns ingen markand för muskiee fiske så långt söderut fick jag till svars.
        Men spön utav dess like hade dom i alla fall

I Baltimore har du en trevlig liten butik som heter Tochtermans Fishing Tackle, där hade dom det mesta som man kan önska sig. Jag ringde dem o beställde vissa speciall spön jag ville ha, sen hämtade jag upp dessa när jag kom förbi, bra service.

trevlig resa

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
        3 427 svar
        239 633 visningar
        12 gillar
        Senaste inlägg emilone