sony ericsson active? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sony ericsson active?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• sony ericsson active?

Jag går och funderar på att köpa mig en extra telefon som är tänkt att användas framförallt vid fiske, så nu till min fråga är det någon här som har eller har prövat sony ericsson active och kan lämna ett omdömme om den.
    Mvh Ronnie

Testat en bekants Active och måste säga att som fiske telefon är den perfekt. Den är inte för stor så den blir klumpig att ha med sig men samtidigt inte så liten så den blir svår att hantera med tanke på touchscreennen. Vi har provat att låta den bada och det var inga som helst bekymmer med att använda den direkt efteråt. Finns även någon video på Youtube där några ryssar tror jag det är slår på telefonen med hammare och rispar den med någon kniv utan att det händer något med den .

Skulle själv kunna tänka mig en sådan om jag haft behov av en ny telefon. Bege dig till en butik och kläm och känn på en så du får dig en uppfattning själv.

Kommentera

Som en extratelefon för fiske är den alldeles utmärkt! En kompis har en sån, och den är väldigt trevlig. Det blir nog en för mig också framöver.

Kommentera

Ok det är så som jag har fattat det då, många tack för svaren.
        Om det är någon som har mer åsikter angående active så skriv gärna ner dessa.
        Mvh Ronnie

Kommentera

Jag använder själv SE Xperia Active som telefon på heltid.
          Vattentättheten är inget snack om, den är lysande även stöttåligheten är inget att klaga på. Repor finns inte heller tillstymmelse av i min efter 9 månaders användande i tuff miljö.

Den har dock nackdelar, vet ej vad det beror på men min som är ett väldigt tidigt exemplar har problem med att den hänger sig och oftast är enda lösningen att dra ur batteriet och starta om. Telefonen vibrerar av sig själv och alla funktioner blir oanvändbara.
          Har haft den på service en gång blev bättre en kort stund efter men det har tyvärr återkommit så den åker in igen på service.

Batteritiden är också helt värdelös aldrig längre än två dagar i fickan, använder jag den mycket så är batteriet slut efter knappt en dag.
          Starta inte GPSen (som förövrigt är riktigt grym precisionsmässigt) för då är det som att vrida på en kran, man ser hur batteriet laddas ur.

Sammanfattningsvis bra telefon med vissa brister och dålig batteritid. Min kan dock vara ett måndagsexemplar, tycker dock service borde fixat till det :-S

Kommentera

jag har haft min sen julas jobbar utomhus som byggnadsarbetare. och den fungerar klockrent. fungerar även skapligt med tunna handskar på sig. vatten och dammtätheten har jag inget att anmärka på. och den är betydligt mycke mindre än en iphone

Kommentera

Har också en active!
              tycker den fungerar bra, pallat väta under kajakfiske och otaliga hundpromenader i det förbaskade klimat som vi haft. gillar formatet, smidig utan att vara för liten, behändig helt enkelt.

lyckats repa skärmen lite, förmodligen för att jag varit oaktsam och förvarat telefonen tillsammans med nyckelknippa och annat skräp. har skaffat skyddsfilm så nu ska det problemet vara löst!

är ingen telefon-nörd, inte särskilt teknik-intresserad heller, köpte den just med tanke på vattentätheten, och hittills är jag jäkligt nöjd.

Kommentera

Ursprungligen postat av svessse Visa inlägg
                Jag använder själv SE Xperia Active som telefon på heltid.
                Vattentättheten är inget snack om, den är lysande även stöttåligheten är inget att klaga på. Repor finns inte heller tillstymmelse av i min efter 9 månaders användande i tuff miljö.

Den har dock nackdelar, vet ej vad det beror på men min som är ett väldigt tidigt exemplar har problem med att den hänger sig och oftast är enda lösningen att dra ur batteriet och starta om. Telefonen vibrerar av sig själv och alla funktioner blir oanvändbara.
                Har haft den på service en gång blev bättre en kort stund efter men det har tyvärr återkommit så den åker in igen på service.

Batteritiden är också helt värdelös aldrig längre än två dagar i fickan, använder jag den mycket så är batteriet slut efter knappt en dag.
                Starta inte GPSen (som förövrigt är riktigt grym precisionsmässigt) för då är det som att vrida på en kran, man ser hur batteriet laddas ur.

Sammanfattningsvis bra telefon med vissa brister och dålig batteritid. Min kan dock vara ett måndagsexemplar, tycker dock service borde fixat till det :-S
                kolla om din telefon har senaste programvareuppdateringen. Sånt är jätteviktigt på smartphones. Vilken operatör har du? Jobbar själv på telia och vi har kanonrutiner på reklamationer så att du kan få en som inte krånglar. Oftast så uppdaterar bara verkstäderna mjukvaran och gör inte så mycket mer så telefonerna brukar nästan alltid fortsätta krångla.

Kommentera

Ursprungligen postat av Alsbäck_ Visa inlägg
                  kolla om din telefon har senaste programvareuppdateringen. Sånt är jätteviktigt på smartphones. Vilken operatör har du? Jobbar själv på telia och vi har kanonrutiner på reklamationer så att du kan få en som inte krånglar. Oftast så uppdaterar bara verkstäderna mjukvaran och gör inte så mycket mer så telefonerna brukar nästan alltid fortsätta krångla.
                  Nu går jag "lite" OT men så länge som Telia envisas med att skicka mobilerna till Anovo så skulle jag inte skryta om att ni har bra rutiner vid reklamationer. Alla som har koll på mobilreparatörer vet ju att en telefon som skickas till Anovo riskerar att komma tillbaka i sämre skick än den skickades in. Och Telia likt alla andra butiker håller STENHÅRT på KKL att en telefon skall in på reparation 3ggr för samma fel innan den byts ut.

Kommentera

Du har fel i tre avseenden faktiskt. För det första så skickas telefonerna till telecare i ljungby som är betydligt snabbare än anovo. För det andra så har inte serviceverkstaden något med reklamationer att göra, endast servicear. För det tredje så behöver den inte vara inne tre ggr för samma fel utan det räcker att den har varit inne två gånger för olika fel och att den skall vara föremål för en tredje service, då kan vi byta ut den. Tror faktiskt inte någon annan operatör har så.

Jag skriver ju inte att dom är bra ifall dom inte är det, sen så var det enbart i syfte att hjälpa svessse som hade en strulig telefon

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                    3 427 svar
                    239 776 visningar
                    12 gillar
                    Senaste inlägg emilone
                    av emilone