Tips på litet och lätt teleskopspö. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips på litet och lätt teleskopspö.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Förslag på teleskopspö?
    Köp något billigt glasfiberspö 100-250 kr dom brukar hålla resten rasar väldigt snabbt.

Kommentera

Köpte ett teleskopspö med rulle till lill-pöjken förra året som funkat alldeles utmärkt. Flera lösa delar är inget alternativ då det förmodligen hade räckt med en cykeltur med ryggsäck innan första delen hade varit försvunnen...

Fabrikat Shimano, Catana CX TE Spinning 240M (spö) och 2500RD (rulle). Blivit flera borrar och gäddor hittills med grejorna och en 6kg gädda som topp.

Som sagt, vi är helnöjda !

Kommentera

Kan det här vara något du är ute efter?
        Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Kan det här vara något du är ute efter?
          Har fått bedrövlig kritik i ett par trådar här på FS, har även själv lyckats knäcka ett, även några bekanta till mig har förstört sina, även priset är bedrövligt, annars tycker jag man framförallt ska undvika dom som har en lös ögla för att stärka upp toppen, dom knäcks nästan alltid även med förstärkningen... Har knäckt ett berkley men där gav sig öglan först, även ett tyrant som oförklarligt small efter en liten stunds fiske...

Som jag sa tidigare , ju billigare ju bättre

Kommentera

Är verkligen inte förtjust själv i tele spön men därimot så är det riktigt stort nere i europa och särskilt i Italien. Många stora spö tillverkare i Europa som ex DAM, sportex, pezon & michel, cormoran och dragon har teleskop spön i sitt sortiment.
            Så något som håller bra kvalité tycker jag man borde hitta...

Kommentera

Du lär knäcka vartenda teleskop spö å spelar i stort sätt ingen roll vilken modell de är skit dåliga!

så köp förslagsvis ett Ron Thompson de är billiga och håller hyfsad kvalite på "vanliga" grejer, äger inget själv men har testat en polares spö.

http://www.olssonsfiske.se/rt-tyran-...547-c-188.aspx

Jag har själv ingen erfarenhet av detta spön men värkar vara rimligt val om du tvunget måste ha ett teleskop spö.

Kommentera

Ron Thompson de är billiga och håller hyfsad kvalite på
                Mitt höll en liten stund innan toppsektionen kom farande i 2 delar, spö -30 gr och hade belastats med en 10gr jigg gick tillbaka till butiken och dom erbjöd mig ett nytt, ville inte ha skitet utan la till lite pengar och tog ett berkley -30 gr det höll faktiskt några turer innan extra öglan gick av, den var i så pass mjukt material att den vek sig när man packade spöet och efter att jag rättat upp den några gånger small den och sedan toppen, tror det är materialet i dessa spö som ställer till det, brukar ju finnas en liten varningstext i vissa nätbutiker om grafitspö i televariant

Däremot har jag några gamla glasfiberspö som jag tejpat fast spö-ringar på klämt och behandlat som allmänt skit men dom lever och funkar fint fortfarande så visst finns det telespö som håller

Kanske RT Evo tele skulle va något, dom verkar någorlunda stabila.
                Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-04-19, 21:02.

Kommentera

Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
                  Mitt höll en liten stund innan toppsektionen kom farande i 2 delar, spö -30 gr och hade belastats med en 10gr jigg gick tillbaka till butiken och dom erbjöd mig ett nytt, ville inte ha skitet utan la till lite pengar och tog ett berkley -30 gr det höll faktiskt några turer innan extra öglan gick av, den var i så pass mjukt material att den vek sig när man packade spöet och efter att jag rättat upp den några gånger small den och sedan toppen, tror det är materialet i dessa spö som ställer till det, brukar ju finnas en liten varningstext i vissa nätbutiker om grafitspö i televariant

Däremot har jag några gamla glasfiberspö som jag tejpat fast spö-ringar på klämt och behandlat som allmänt skit men dom lever och funkar fint fortfarande så visst finns det telespö som håller

Kanske RT Evo tele skulle va något, dom verkar någorlunda stabila.
                  Jo RT Evo är kanske ngt då det är glasfiber, kollade inte ens det spöt då det såg lite väl billigt ut tänkte jag

Visst finns det de tele spö som håller, min morfar använder ett teleskopspö som han extremt länge.Det säger han är bland de bästa spö han haft men det är antagligen glasfiber då det är starkare och användes förr?

Kommentera

kollade inte ens det spöt då det såg lite väl billigt ut tänkte jag
                    Bara sådant jag fått att hålla, det finns ju mängder med tele-spö i glasfiber för några hundralappar, jag kommer hålla mig till dom om jag blir tvingad att köpa fler tele, tror dom glasfiber spö jag har kommer hålla min livstid med tanke på hur ofta jag använder tele-spö

Kommentera

Tack för bra svar allihopa. Jag får ta mig en titt i någon butik. Jag ska till Örebro första veckan i maj, sedan räknar jag med fiskepremiär på hemmaplan.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 427 svar
                      239 633 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg emilone
                      av emilone