Dimension på flätlina - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dimension på flätlina

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Fusk och fusk. Dimensionen som kallas 0.19 nu för tiden kallades 0,23 när PP började säljas, så det är i så fall tvärtom.

Ursprungligen postat av Spader Kung
    På tal om dimensioner, det sägs att PP fuskar med sina och att en 0,23a inte är mer än 0,19-0,20, kan det ligga något i det?
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
      Vad kör du med för lina? Fireline brukar inte ställa till den typen av problem.
      Sen det där med "etiketten uppåt" kan variera lite med olika fabrikat på linan. Vissa sorter får man lägga med etiketten nedåt. Men huvudsaken är ju att du har fått det att fungera.
      Alltså åt vilket håll etiketten skall vara är inte viktigt. Det viktiga är att du hasplar av från linspolen åt samma håll som du hasplar på på rullen. Liksom att du skall inte ändra riktningen på linan när du spolar på rullen.
      Tight lines!
      CDan

Proffs på att lära masken att simma.

Kommentera

Ursprungligen postat av jenkilainen
        Zonker, sa David Lundqvist, Buster, "KG", trumman mfl ar bara daliga pa att kasta multi menar du. Kom in i matchen eller fortsatt med put and take fisket. Jag korde ocksa tunnare forst men det ar battre med tjockare dimension for jerk, sa ar det bara. Det kommer du fatta sasmaningom

Jenkilainen
        Har aldrig påstått att de ovannämnda är dåliga på att kasta med multi. Har själv kastat mycket med tunga grejer och inte bara jerkbaits. Ju tyngre beten desto mindre risk för skatbo. Med risk för att trampa folk på tårna. Snärtar man av en lina, oavsett dimension, är det enbart skit bakom spakarna. Så är det bara.

Nu handlar inte denna tråd enbart om jerk. Magic Mike efterlyste en lindimension för gädda kombinerad med havsöring vilket 0.23 är en bra kompromiss. Jag skulle vilja se någon fiska med ett HÖ-drag på 15 gram med flätlina på 0.40 mm. Om det är bättre än en lina på 0,23 då har jag missat nånting stort i mitt liv. Kör med den dimension som du känner mest tryggd med.

Kommentera

jag kör 0,17 till HÖ och gädda.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
          3 433 svar
          240 646 visningar
          12 gillar