Bromans haspelrullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bromans haspelrullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bromans haspelrullar

Hej.

Har sett en del diskussion kring Bromans multirullar (säljs av Fish-it), tycks vara både ris o ros. Men hur är deras haspelrullar? Det verkar vara många kullager per krona om man säger så. Men är det någon gedigen kvalitet i deras hasplar? Det är ju trots allt rätt höga ordinareipriser på dom som indikerar att det ska vara hyfsade grejer.

mvh
    /Micke

Min polare har en som han köpte på fishit för typ 450:- eller nåt för det var halva priset så den kostade ca 900 egentligen.. Och den är inget å ha kan jag säga! Ingen alls kvalite, helt enkelt inget att satsa på!
    www.specimenhunters.se
    "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

ps. jag tror den hette broman selected off eller något sånt..

MVH
      www.specimenhunters.se
      "Big carp are very seldom caught in winter.. and that also goes for spring, summer and autumn"

Kommentera

Min baitrunner rulle har funkat bra förutom att man inte kan använda linklippet vilket förstör linan. Min gädda på 11.5Kg togs med den rullen och det var inga problem. Linuppläggningen är väl inte helt 100 heller iofs. Men kommer fortsätta använda den till typ gädda och sånt.

Kommentera

Kulager per krona, och om kullagerna e rena skiten? Man vill ju hellre ha 3 bra (t.ex. shimano) än 10 st som är skit?
          Skillnaden är verkligen uppenbar!
          sigpic

Kommentera

Jag har 3 broman rullar.

Baitrunnern: Den är inge vidare. Framför allt är den otroligt tung att veva. Känns nästan som om rullen har kärvat igen( är antagligen den rasumus snackar om, priset 450 / 900).

selected light: Sjyst rulle för storleken. Vet inte vad tomtarna som styr fishit har gjort med priset dock. Köpte min av Johan Broman med tillhörande spö för 800 kr for typ 3 år sen. Nu vill de ha 1300 kr ordinarie pris bara för rullen. Absurt.

Exclusive medium: Ruggigt skön rulle. Har haft min i 2,5 år och fiskat mycket med den. De säljer den för 650 kr nu vilket är nästan skrattretande billigt för en sån rulle.

Har en polare som kör med selected medium. Han fiskar inte lika mycket som mig, men en hel del ändå. Han är mycket nöjd med sin rulle och har haft den i 2 år. Den rullen tar de 300 spänn för nu. Funderar på att köpa en själv, och ha som andra rulle. Löjligt billigt.

Sammanfattningsvis kan man säga att det som Johan Broman tog fram när han jobbade på fishit, över lag är mycket prisvärt. Det som har kommit efter har varit crap. Baitrunnern är undantaget som bekräftar regeln.
            För övrigt finns det ingen som helst logik i prissättningen på grejerna nu. Undrar om dalmasarna som styr nu har någon som helst aning om vad de håller på med.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Laxen, 2002-08-31, 22:30
            2 svar
            2 602 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg TomHiddleston  
            Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57