Solglasögon - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Solglasögon

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Glöm inte att dom ska stänga ute sidoljuset för att fungera tillfredställande...

Kommentera

Jepp! Men man ska akta sig för att köpa glasögon med FÖR breda skalmar bara. Jag köpte ett par Loop brillor med små, färgade linser i skalmarna vilka var breda av naturliga skäl. Resultatet blev att glasögonen immade igen vid alla möjliga tillfällen. Tills att jag petade ut dessa "sido fönster". Nä, hellre då en bred brettad fiske hatt som tar hand om från sidan, infallande sol ljus.
      Senast ändrad av Jock Scott; 2012-02-28, 19:18.
      What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
        Jepp! Men man ska akta sig för att köpa glasögon med FÖR breda skalmar bara. Jag köpte ett par Loop brillor med små, färgade linser i skalmarna vilka var breda av naturliga skäl. Resultatet blev att glasögonen immade igen vid alla möjliga tillfällen. Tills att jag petade ut dessa "sido fönster". Nä, hellre då en bred brettad fiske hatt som tar hand om från sidan, infallande sol ljus.
        Helt rätt, har själv haft problem med imma, men p.g.a av ögonproblem så är solglasögon ett absolut måste.., tyvärr är det mesta som säljs rena skiten å mest tillverkade för att se coola ut.., glasen är det inget fel på, men modellerna är inte bra..
        Skulle själv vilja ha tag på den typ av skyddsglasögon som bl.a militären eller yrkeschaufför har som krav att bära, för att skydda sig mot solljus å snöblindhet.

Kommentera

Jag är lite nyfiken på HUR stor skillnad det egentligen är på polariseringen mellan olika märken/prisklasser?

Ursprungligen postat av uppköparn Visa inlägg
          Skulle själv vilja ha tag på den typ av skyddsglasögon som bl.a militären eller yrkeschaufför har som krav att bära, för att skydda sig mot solljus å snöblindhet.
          Som de här?

Kommentera

Ursprungligen postat av Hwergelmer Visa inlägg
            Jag är lite nyfiken på HUR stor skillnad det egentligen är på polariseringen mellan olika märken/prisklasser?

Som de här?
            Ja nåt sån´t, det viktiga är att glasen är dragna tillräckligt långt innan skalmarna tar vid, å att det finns luft runt glasen.., det är inte så enkelt som det låtar att få en bra funktion, men just miltär å yrkesförare bör ju ha fått väl utprovade skyddsglasögon..

Funderar själv på att ta hem å testa dom här: http://www.aliexpress.com/product-fm...olesalers.html

Det som kan misstänkas va dåligt är plasten i bågar å skalmar.., jag menar, att den inte är tillräckligt UV-beständig.., annars verkar dom intrtessanta.., dom sägs ju vara godkända som skyddsglasögon å motstå BB-gun skott http://en.wikipedia.org/wiki/BB_gun

Kommentera

Bra solglasögon behöver inte alls vara dyra, de bästa jag nånsin haft köpte jag på en marknad för 20 sek, var tvungen att ha ett par, då jag glömt mina hemma..
              Dom hängde med som överlägsna favoriter i över 10 år tills jag råkade krossa ett glas i dom.. men det som grämer mig mest är att jag inte vet vad glasen var för nåt..

Kommentera

För Polaroid brillor utan utbytbara linser, så hittar man många bra sådana för runt 300:-
                Behöver ju inte vara Ray Ban precis.

Kommentera

Problemet för mig är att jag har en synskada å är känslig för ljus.., jävligt känslig, så det funkar inte att köpa "vad-som-helst" det är troligen färgen som är det viktiga, alltså vilken våglängd som filtreras bort, å det verkar va helt hopplöst att hitta nåt som är ens i närheten så bra som dom jag köpte på marknaden..

Visst.., det finns de som funkar hyfsat, men dom från marknaden glömde jag helt bort, oavsett om jag var ute i solen, i skuggan eller inomhus..
                  Alla andra jag haft blir endera för mörka eller för ljusa, ger dålig kontrast, missfärgar å suddar ut detaljer..

Kommentera

Jo, i ditt fall med syn skadan så ska man ju prova på plats helst. Annars blir det "grisen i säcken" ju.

Lecnac? Här har du nog ett par brillor som duger alldeles utmärkt. Priset är ju överkomligt också.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inlägg
                      Jo, i ditt fall med syn skadan så ska man ju prova på plats helst. Annars blir det "grisen i säcken" ju.

Lecnac? Här har du nog ett par brillor som duger alldeles utmärkt. Priset är ju överkomligt också.

http://www.capricorn.se/sv/utrustnin...2d90e18941a92f
                      Ja 177 sek är helt rätt pris.., så varför i h-vete har dom då kostat 590 sek.., var finns logiken i ett sånt sanslöst påslag!?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av gabbu, 2015-12-04, 08:57
                      3 432 svar
                      240 572 visningar
                      12 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av JontaK, 2019-03-28, 21:01