Borra hål, hur lång tid, fel på borr ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Borra hål, hur lång tid, fel på borr ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Det tar väl längre tid om man snurrar borren åt fel håll:-)
    Ola

Kommentera

Kommentera

Fantastiskt fin borrteknik han har Pölsa,mäkta imponerande jag skulle bara bli yr i huvudet
        Senast ändrad av LazziLax; 2012-02-05, 20:57.
        Jig-fishing är roligast.

Kommentera

finns till och med motorborrar som tar riktig lång tid på sig...

As a Chinese fisherman in Canada, I am always amazed by ice fishing here. And I want to make something by myself to save some energy on ice. Making things br...
          Senast ändrad av byggarn; 2012-02-05, 21:06.
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag trodde tråden var ett skämt först, men jag förstår ju nu att så inte är fallet. Men som andra sagt, JA du ska reklamera för detta är ju löjligt.

Ett bra tips på en borr är för övrigt Mora Nova. Jag har isfiskat i drygt hälften av mina 30 år, och jag har hittills inte stött på en borr som är så lätt att borra med samtidigt som den är väldigt lätt att bära. En klockren borr för såväl fritids- som tävlingsfiskaren imho.

Kommentera

Ursprungligen postat av The Fly Visa inlägg
              Provade ett nytt isborr Mora Easy 150mm, isen var ca 15cm. det borret ska ju vara beprövat vad jag vet. Var noggrann med att skären inte skulle bli trubbiga så borret var i perfekt skick när jag startade.
              Men efter sådär 1min och 5cm så händer nästan ingenting. Skären blev slitna i ytterdelarna och det tog mig 15min att komma igenom isen. Normalt eller fel på borret, borrteknik ?
              Jag har en exakt likadan borr som dig, 150mm Mora Easy, nu har jag inte vart ute i år, men förra året var det ca 50cm is i sjön jag fiskar i, då tog det kanske 2-3 min per hål.

Så om din tar 15min för 15cm så borde du reklamera och be om en ny.

Kommentera

har en 200mm ice easy som går igenom 20cm is på max 30sek, var ute idag med en normark laser II 130mm, 15-20cm is, tog kanske 15sek.

Din borr låter som när jag körde den i grus, fick inget grepp, slirade bara ALT. ett noname borr, tar knappt något för varje tag.

Var det en helt ny borr du har så ska du reklamera. annars testa att byta skär.

Kommentera

Som sagt: Håll inte på att fippla med den i onödan. Ändra INGENTING och ta tillbaka den till återförsäljaren direkt och kräv en ny eller pengar. Inget snack om saken. Om den dessutom går i ovaler låter det som att den är sned.

REKLAMERA, butiken kommer inte säga emot.
                  Senast ändrad av Lozz; 2012-02-05, 22:41. Anledning: stavfel

Kommentera

Minst 1cm/varv ska borren klara.Jag brukar räkna ibland så det ska bli mindre tråkigt att borra.

Kommentera

Ursprungligen postat av saiko Visa inlägg
                      Minst 1cm/varv ska borren klara.Jag brukar räkna ibland så det ska bli mindre tråkigt att borra.
                      Jag räknar varven för då vet jag hur tjock isen är, och är mycket VIKTIGT och ett bra tips till övriga fiskare.
                      Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      212 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...
                      X