Fiskeutrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeutrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeutrustning

Tjabba!

jag tänkte bara kolla med er hur eran utrustning ser ut när ni drar ut på isen.
    jag undrar bl.a ifall ni har pulka att dra ut grejorna på/ någon sorts mesk som ni slänger i för att fiskarna ska lockas dit/ lite småfinesser. Ni kan givetvis skriva några andra saker ni har med. (klämma till spöt, macka......) skriv så tangentbordet glöder.
    det är mest inriktat på abborrpimpel och gäddangling men andra tips går också.
    Tack på förhand

//DinDitt
    Senast ändrad av DinDitt; 2012-02-03, 20:27.

På abb pimling har jag skrylla med allt mellan 5-9spön färdig tacklade, lite krok och extra pirkar. borret och en vatten/saftflaska och en macka eller choklad bit.. På ismete efter gädda/gös har jag: 4-6ismete spön! Några pimpelspön i skryllan, Borret och en isbill att hugga upp mellan borrhålen. En hink med mört eller abb! Ismetet kräver nästan kaffe eller varm choklad och några mackor... Och OAVSETT när jag går ut på isen har jag alltid ISDUBBARNA hängande runt halsen...

Kommentera

Tänk på att ha med en bra tång, avbitare, vågsäck och kanske matta och liknande om du vill släppa tillbaka gädddorna.

Kommentera

Ursprungligen postat av Tävlingsochmatfiskare Visa inlägg
        På abb pimling har jag skrylla med allt mellan 5-9spön färdig tacklade, lite krok och extra pirkar. borret och en vatten/saftflaska och en macka eller choklad bit.. På ismete efter gädda/gös har jag: 4-6ismete spön! Några pimpelspön i skryllan, Borret och en isbill att hugga upp mellan borrhålen. En hink med mört eller abb! Ismetet kräver nästan kaffe eller varm choklad och några mackor... Och OAVSETT när jag går ut på isen har jag alltid ISDUBBARNA hängande runt halsen...
        Tack "Tävlingsochmatfiskaren"!

Det var precis den informationen jag behövde, fortsätt med det!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
        3 svar
        277 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Niklar
        av Niklar