Ella paraply stuga, problem med gädda. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ella paraply stuga, problem med gädda.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ella paraply stuga, problem med gädda.

Jag är inne på min tredje paraply stuga nu. Första blev stulen och den andra blev förstörd av en hyfsad gädda som bestämde sig för att attackera utifrån. Vill gärna att den här ska hålla ett tag.

Nu har det varit hållbara isar ett par veckor men mörtfisket går mindre bra. Verkar som att så fort jag får in ett par mörtar så kommer en gädda in och då verkar resten av mörtarna inte vara så jätte sugna på mörtgröten längre. Nu i vinter har jag nästan fått fler gäddor än mörtar och det var samma sak i somras då jag var tvungen att ha stugan inne i vassarna så att ingen skulle se den. Har prövat rätt många olika vatten. Hur gör ni för att hålla gäddor (och sutare för den delen http://www.youtube.com/watch?v=qzmlA...mOFZ4zwRQdqq4G) borta från stugan?

Jag har varit ute för samma sak att gäddor ständigt biter sönder nätet , den enda lösningen är nog att flytta stugan .Det hjälpte för mig.
    "HalvDan var här"

Kommentera

skaffa en stuga med riktigt nät i stället inga gäddor som kan ha sönder dom inte =) varmgalvaniserat stängselnät ala biltema o dyra är dom där paraplymjärdarna oxå såg dom hade sån paraplystuga på fiskeaffärn tror den kostade 650kr är ju ett skämt det kan jag göra 20 egna stugor för det priset

Kommentera

Även tid är pengar, många gånger är det lättare att springa iväg och köpa saker än att tillverka sakerna själv. Den tiden jag har till fisket är väldigt begränsad dels beroende på min sjukdom(stroke) och sedan har jag två små barn. Men någon gång i framtiden så är det kanske min grej.

Martin

Kommentera

Paraply-stuga ? ? ? ?

Är det en av dom där små kurarna på torget där pensionärerna får låna paraply om det börjar regna ?
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Grejen med paraplystugan är ju att man får ner den i ett litet hål i isen så den är ju smidig på det sättet.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
            3 svar
            285 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Niklar
            av Niklar