mört problem... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

mört problem...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av simoningvald Visa inlägg
    tack har en djupvass där det borde funka.
    Skit i vassen...
    Lägg ut den på samma ställe som du brukar, men bara några meter längre ut. Var inte snål med agnet.

Kommentera

Linfrön kan vara ett helvete beroende på hur du ska förvara mörtarna...fröna kommer ut hyfsat hela och sätter sig överallt när det gäller pumpar och filter..

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      Koka upp en tjock havregrynsgröt med mycket linfrö och sirap i. Linfrö binder gröten på plats och sirapen lockar och smakar gott för både Björkna, Braxen, Mört, Ruda och Sarv.
      God Jul & Gott Nytt År!

Old Firehand
      www.trumman.com
      12 hours
      1,440 casts
      2 followers
      1 strike
      DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

Kommentera

okej, funderar på att göra mig en till mört stuga är det någon som vad man behöver köpa...

Kommentera

det enda du behöver köpa är lite galvad,eller plastad, ståltråd och svetsat fyrkantsnät,nätet är stabilt nog att fungera även som stomme.
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

funkar en vanlig avlång rund kräfftbur med hål på sidorna som mört stuga

Kommentera

om inte maskorna är för stora, ja.

Kommentera

funkar och funkar,visst, men de har lätt för att "gå ur" dessa stugor...en klassisk stuga med en övervåning håller dom någon/några extra dagar om man inte vittjar så ofta...
                Enligt min erfarenhet fiskar inte heller de stugor som ser ut som kräftburar lika bra,men andra kanske har helt andra erfarenheter,och
                "fiska bra" kanske inte är samma sak för alla.
                Själv gör jag numer mina stugor fyrkantiga,viker helt enkelt det svetsade nätet till fyra sidor,gör en botten ett tak och ett "tak"
                mellan.Ingångarna gör jag av strutar och sätter dom i undervåningen,har inte märkt någon större skillnad om det är två eller fyra ingångar,de letar sig in i alla fall...och så småningom även ut...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Har nu köpt matrial till en mörtstuga och undrar vilka ingångar som funkar bäst. Är det strutar eller höga lågsmala ingångar?

Kommentera

en "hög" och långsmal strut...

Kommentera

Petar in en fråga här jag med. Under den varma perioden har jag lagt stugan på ca 2 meter djup, nära en vass udde. Idiot säkert,
                      full stuga nästan under natten bara. Från sep fram mot nov har jag fått flytta ut den mer, ungefär 4 meter djup och de har fungerat
                      bra. Har blivit mindre mört mot slutet av nov.
                      Nu förra fredagen (16/12) var jag nere och la i stugen då planen var mete på lördag. Lade ut den på samma ställe som har givit mycket tidigare, ca 4 m djup. Fick bara en liten mört under natten.

Ännu djupare som gäller nu eller grundare? Blev jerk fiske i stället och hade mycket kontakt grund, om piksen har klivit in har väl även betesfisken de? Södra mälaren här, runt om i mitt område är djupen ner till ca 20m. Ska försöka igen i mellan dagarna så berätta gärna om vart ni hittar betesfisken nu. Mer värt att leta i kanter av grynnor, utanför vikar i branten eller runt uddar?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                      3 svar
                      285 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar
                      av Niklar