Ismeterullar för Gädda och Gös? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismeterullar för Gädda och Gös?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Knodden Visa inlägg
    De finns, dock inte i Sverige vad jag vet. Köpte själv 6 st i våras från http://fishusa.com/Okuma-Magda-Pro-D...r-Reels_p.html är mycket nöjd med dem till trollingen och bara isen infinner sig skall de testas till ismetet. En kompis köpte ett par från Ebay här för några veckor sen så du kan även söka där.

Mvh

Mathias
    Ja så verkar det vara, jag har sett dem i en svensk affär fast i ett trollingset med spö/rulle.
    De har visst benämningen 20DLX när de är vänstervevade.

Kommentera

Vilka spön tycker ni är bäst? kommer bli mest gädda men även lite fiske efter gös ?

Kommentera

På tiden det begav sig fick jag hjälp av Jenk att fixxa hem ett gäng Ambassadeur C3 6501. Idag är dom säkert dyrare, men o andra sidan också bättre. Känner ingen som har haft krångel med ambisar, och dom är lätta att skruva isär och göra rena.

Om du trollingfiskar/spinnfiskar kan ju ju lätt motivera att köpa dyrare rullar som får arbeta dubbelt.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Schmax Visa inlägg
          Blue/Silver/Pro max rullarna skulle nog kunna funka, dock är de lågprofilare, men de kanske inte gör något?
          det fungerar så där om det är kallt för linspridarna fryser igen
          [FONT="Lucida Console"]Fishermanblood flows in my veins![/FONT]

Kommentera

Ismete tar hårt på rullarna... Köp billiga och bra rullar så det inte gör för ont i plånkan när dom ger upp! Magda pro i 20 modellen är perfekta de har räkneverk ett bra pris o du fastnar inte med blöta händer på massa frusen metal... Bra skit!
            http://www.Teamoptimus.net

Kommentera

Ursprungligen postat av indy Visa inlägg
              Ismete tar hårt på rullarna... Köp billiga och bra rullar så det inte gör för ont i plånkan när dom ger upp! Magda pro i 20 modellen är perfekta de har räkneverk ett bra pris o du fastnar inte med blöta händer på massa frusen metal... Bra skit!
              Det sura är att de i Sverige endast verkar gå att köpa som högervevade, vilket är mindre lockande.

Kommentera

jo de förståss... smaken är som röven den e klöven som vi säger i väst! själv så vevar jag alltid med höger

men om ni tvunget vill ha vänstervevat så tror jag inte det är några problem att få hem det till butikerna i Sverige. Gå in i din lokala affär och hör efter! Svenska Okuma-utbudet har Svendsen sport i danmark hand om och de flesta affärer får varor regelbundet från dem (bla. ron thompson, savage gear, prologic, scierra osv) så om du lägger en beställning i affären så får du dem nog inom 2 veckor ungefär internet kan vara enkelt men glöm inte bort affärerna på hemmaplan om ni vill ha dem kvar i framtiden... Lycka till!
                Senast ändrad av indy; 2011-11-19, 19:11.
                http://www.Teamoptimus.net

Kommentera

Har faktiskt beställt hem 4 okuma magda vänstervevade idag från Ebay för ett vettigt pris

Kommentera

Såg att du redan handlat rullar men för andra som läser tråden skulle jag föreslå följande:

Satsa på äldre ambor typ 4-5-6000. Inga delar gjorda av plast och dessa håller därför år ut och år in även i 30 minus. Nyare multirullar är ju hälften plast och plast och minusgrader rimmar inte bra. Jag kör en 2500, två 5000, och tre 6500 från sjuttio- och åttiotalen. De strular aldrig. Skulle väl helst ha 6 st 2500 men tyvärr kostar de ju en smula mer än 5- och 6000 modellerna
                    Senast ändrad av zoddic; 2012-01-23, 18:30.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                    3 svar
                    277 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar