Ismeterullar för Gädda och Gös? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ismeterullar för Gädda och Gös?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ismeterullar för Gädda och Gös?

Vintern börjar närma sig med små steg, tänkte börja ismeta gädda/gös. Vill ha tips på bra vänstervevade multirullar till vettigt pris? och bra spön?

Ambassadeur 5000/6000 så man får på hyfsat grov nylonlina. Går att finna beg för någon 100 lapp
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av gryckel Visa inlägg
      Vintern börjar närma sig med små steg, tänkte börja ismeta gädda/gös. Vill ha tips på bra vänstervevade multirullar till vettigt pris? och bra spön?
      Du använder dom rullarna du har fyller på med 0,35 nylon . Eftersom man inte ska kasta funkar det även med gamla haspelrullar man aldrig använder .

Alla pengarna du sparar på mina tips köper du en Norge resa och åker till Lofoten med .

/fredrik

Kommentera

Tack för tipsen ja fredrik det skulle ju vara bra men vill helst köra med multirullar och dem flesta man hittar är högervevade

Kommentera

Blue/Silver/Pro max rullarna skulle nog kunna funka, dock är de lågprofilare, men de kanske inte gör något?
          Kolla in bloggen vettja!! http://teamgalgrepp.wordpress.com/

Kommentera

Hade jag obegränsat med pengar så hade jag köpt baitrunner rullar de är väll det bästa å meta med .

Kommentera

Kör multirulle, det tycker jag är skönast. Jag ska själv köpa nya rullar i år till ismetet har jag tänkt och ska försöka komma över något passande för rätt peng, helst vänstervevat.

Tycker inte om att använda mina andra rullar till ismetet, tex jerkrullen eller trollingrullar, eller en fin haspelrulle... Tråkigt om något skumt skulle hända och skiten försvinner i hålet.

Kommentera

Multi skulle ju vara bäst, jag vill oxå ha vänstervevat Nån som kör med högervevat på isen som egentligen använder vänstern, Är det svårt eller hur upplever ni det hela?

Kommentera

Jag har också tänkt byta ut mina haspelrullar till multirullar och vill gärna ha räkneverk för enkelhetens skull. Och så är det ju underbart att kunna kolla djupet utan att behöva släpa med sig ett ekolod eller en lång lina extra.

Jag tittade på och fastnade för Okuma Magda Pro 20DX, men hittar enbart högervevade. Är det så illa att just 20-modellen inte säljs som vänstervevad? Priset är avgörande för mig och jag har enbart hört gott om just Okumas räkneverksrullar, den kostar precis så mycket som min plånbok kan klara...någon gång i vinter.

Senast ändrad av tintin_jkpg; 2011-11-13, 21:14.

Kommentera

Ursprungligen postat av gryckel Visa inlägg
                    Multi skulle ju vara bäst, jag vill oxå ha vänstervevat Nån som kör med högervevat på isen som egentligen använder vänstern, Är det svårt eller hur upplever ni det hela?
                    Det är inga problem. Man vänjer sig fort.
                    Använder högervevat både vid ismete och trolling. Men vid mer finlir-fiske som t.ex. vertikalt blir det vänstervevat.
                    Första nappet för säsongen vänder man spöt upp och ner men sen sitter det.
                    Mvh Micke

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                    9 svar
                    212 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...
                    X