Är detta en bra flytoverall?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Är detta en bra flytoverall??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag har Fisheagles tvådelade och är "sådär" nöjd.
    Den är som sagt varm, riktigt varm. Men även lite stel och otymplig. Väger även en del.
    Fisheagle har, till skillnad mot ett flertal andra märken bl.a. Normark, flytmedel även i byxorna.
    Storleken stämmer rätt bra tycker jag. Men byxorna är ordentligt vida i midjan/höftpartiet. De blir dock trevligare om man använder ett bälte.
    Jackan är försedd med "benhängslen" som förhindrar att den flyter upp över huvudet. Huvan är bra och fickorna oxå.
    Ett trevligare alternativ är Normarks Lightweight overaller. De är betydligt lättare och smidigare. Men Normarks/Sunridges storlekar är lite sisådär, prova först. Även huvan är sämre och overallen är inte lika varm som Fisheaglen.
    Det kan bli lite tjuvdrag med tvådelat men byxorna brukar vara höga så det funkar ändå. Oftast använder jag bara jackan som ersätter flytvästen när busvädret kommer.
    Men ska jag vara ärlig så kommer det inte att bli en Fisheagle igen när det är dags att byta nästa gång.
    Mvh Micke

Kommentera

Absolut men tror att det tar bra längre tid med en hel alltså, just denna drar man ju åt vid fötterna så skor/stövlar utanpå sen har den även muffar för händerna men om man nu blir för varm å kör med hängslerna och överdel hängandes så e det ju samma "skit"
      Står även att dom testat ligga vattnet i 2 timmar vid test och d känns ju lite svårt om det nu strömmar in vatten, sen hur mycket man ska ge för det testet låter ja va osagt!!
      Det e ju självklart skillnad på dessa flytoveraller och räddningsdräckter men även så priset.....
      Sen så kommer jag inte att annvända den som en överlevnadsdräckt utan no.1 för mig är värmen och allt annat är bara bonus!
      Som sagt min första overall och har bara läst mig till fakta så absolut 0 i egna erfarenheter, känns dock grym och prisvärd

//Mange
      Senast ändrad av Mangemann; 2011-09-15, 21:00.

Kommentera

Okej, tack för era tips! Nu har jag lite att tänka över.
        Funderar på en Normark Sundridge Light istället. Mest för att den är en hel overall och för att det är ett känt märke.
        http://linusfiskeblogg.blogspot.com/ - Min fiskeblogg!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
        3 svar
        285 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Niklar
        av Niklar