inte riktigt säsong än men har börjat kolla på ismetespön och rullar. då de gamla ska bytas ut. nån som använt ABU Commodore och är nöjd? vill gärna ha tips på sköna spön och rullar. mina gamla är för stela och för dålig känsla i.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
val av ismetespö med rulle
Collapse
X
-
Jag kör ambassadeur, det är enkel konstruktion som klarar kylan bra. Vissa vill ha räkneverksrullar för sitt ismete men jag tycker det funkar bra att använda spöet att mäta upp djupet med.
IAR ska man helst undvika, om man inte har en extra backspärr monterad också. Detta då de ibland kärvar i kallt väder. Enkelvev är ett annat tips, då handskar och bylsiga kläder osv kan trassla in sig i en dubbelvev. och dessutom är bromsen lättare att justera med hanskarna på om man har enkelvev.Fiskefokus - min alldeles egna fiskeblogg.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gustav Berg Visa inläggjag är inne på att skaffa Okuma magda 20dx, men tänkte kolla det att ABU Commodore är lite kortare, är det en nackdel eller fördel?
Som rullar har jag använt Baitrunners tidigare men senaste tiden har jag använt Amb. Predator och Okuma San Juan (multirullar båda 2) och det är smidigare med multirullar eftersom de tar så mkt mindre plats.
Kommentera
-
magda 20x är till stor fördel vid ismete då den både har räkneverk, inte har allt för många ståldetaljer man fastnar i med blöta händer om det är kallt (och nej man ska inte fiska när de är för kallt men ibland fryser de på ändå) de har go broms och inte är allt för dyra när man ska köpa på sig ett gäng och med tiden byta ut (ismeterullar slits!)
Kinetics ice pike 5000 ska du inte köpa iaf! pallade knappt en säsong...
nyaste varianten av yellow pilker är riktigt sköna tycker jag, de är något styvare än den gamla modellen men ändå gött mjuka!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Rödingfiske
av Sadda
Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
|
14 svar