abu pimpel 2 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

abu pimpel 2

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• abu pimpel 2

ska ut och pimpla röding i vinter och ska börja köpa pimpelspön och ha funderat på ett abu pimpel2.
    vet non var man kan köpa ett sådant och beretta om det e bra

Kolla på tradera. går för typ 200 kr jag har köpt pimpelgrejjer där helt utmärkt!

Kommentera

Min rekommendation är att istället köra på ett spö där du kan använda antingen haspel eller en liten multirulle. Du får då en fungerande slirbroms om nån riktig groving skulle kliva på.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Håller med Da-Moose.

Har du redan någon mindre haspel eller multi rulle? Då blir det billigare och bättre att köpa ett 50 cm spö med ringar och rull fäste än ABU spöt.

What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.

Kommentera

Håller med tidigare talare. Jag kör med min vertikal rulle till pimpel med ett 60 cm spö. Mycket skönare att fiska och mycket roligare att drilla fisken så än mot att fiska med ett vanligt pimpelspö.

Har alldrig pimplat röding dock utan bara storabborre.

Kommentera

Har länge fiskat med vanligt pimpelspö. Men nu på senare pr övergått till ul haspel eller mindre multirulle. Detta efter att jag haft på några riktiga as som knyckt blänker och krok. Även att jag använder färsk lina av god kvalité.

Nu kör jag med en ul haspel och ett 40 cm spö. 60 är för långt och man tappar lite av känslan. 50 cm är rätt ok. Men jag gilla iaf 40 bäst.

Nackdelen med haspel och multi är att man inte fiskar mormyrskor lika bra. Man tappar en del av den fina känslan då grejerna blir lite tyngre.
            Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
            3 svar
            277 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Niklar