Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Stora tråden om ismetepulkor!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
Fick en ismetepulka av en polare som var sprucken på flera ställen, lämna in den till en annan polare som skulle svetsa den.
Jag var lite undran hur det skulle bli.
Men nu har jag fått hem den och det ser riktigt bra ut, är nyfiken på att se om det håller.
Väntar bara på isen nu
Riktigt bra tråd detta, och få se hur ni görFiska för livet...
Kommentera
-
"Meningen är väl att man ska kunna åka från ytterdörren och rakt ut på isen, borra hålen ett par steg ifrån grejorna och sen kunna blåsa rakt över sjön om man vill flytta på sig senare på dagen."
en äkta naturupplevelse....Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Jag har nu använt min Jula pulka i en säsong och gjort några små förändringar. Men nu i julhelgen gjorde jag något jag saknat nästan varje tur jag varit ut, ett snöskydd. När man drar den efter skotern yr det in mycket snö men även när man väl kommit fram och det råkar snöa så blir det mycket snö i pulkan. Jag har helt enkelt gjort ett kapell av en billig press från Jula, tryckknappar och "bläckfiskar".
Jag gjorde så att jag mätte ut måtten jag ville ha och klippte ut pressen. Jag vek och limma nya kanter runt om på pressen och i vecket la jag in ett polyesterband som förstärkning. Knackade dit tryckknappar och motsvarande skruvade jag fast i kanten på pulkan. Satte även dit skruvkrokar mitt på långsidorna och i hörnen längst bak för att fästa "bläckfisk" krokarna i. Dessa har jag mest för att grejjerna ska ligga still och för att inte pressen ska fladdra. Jag satte tätt med tryckknappar fram för att förhindra snön vid transport med skoter och tre på varje långsida. Jag har inga knappar längst bak då "bläckfisken" håller kvar pressen där. Inte alls svårt, Jag gjorde mitt "kapell" lite större än pulkan för att man ev ska få plats med mer packning.
Bottennapp är napp de oxå!
Kommentera
-
Var ut idag och testade "kapellet" in action så att säga och detta funka klockrent! Kan starkt rekommendera att pyssla ihop ett, drog pulkan några km över sjön och inte de minsta snö i pulkan, pressen blev såklart lite mer "prasslig" av kylan men pga de rejäla kantbandet kändes det inte som någon fara att riva sönder pressen när man tog lös den. Kul att någon idé fungerar i verkligheten på första försöket...Bottennapp är napp de oxå!
Kommentera
-
Kan ju informera er om att den där biltemapulkan (lilla modellen) är slutsålt i nästan hela landet, inte så konstigt när närmsta konkurrent kostar nästan dubbelt så mycket egentligen.
Skulle fått en i julklapp, men de var slutsålda redan då, fick en utility sled istället
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Rödingfiske
av Sadda
Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
|
14 svar