Power Boots: Spik i foten och övriga funderingar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Power Boots: Spik i foten och övriga funderingar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Power Boots: Spik i foten och övriga funderingar

Tja

Va ute i helgen och pimpla och lyckades trampa på en bräda med 2 rejäla spikar på som gick igenom min Power Boot och vidare in i foten. Som taget ur en Papphammar sketch...

Första frågan...hur lagar jag hålen i skon så det inte läcker in vatten? Vilket lim?

Har ni erfarenhet av att det blir väldigt fuktigt/blött inne i PBn efter en lång dag på isen? Ngn som testat ngn sorts sula/tidningspapper för att förhindra fuktbildning?

/frid

Fuktigt i stöveln: prova att inte använda strumpor av bommul.
    Laga: Jag har lagat mina som sprack med vanligt epoxylim men sulan kanske går att smälta ihop.
    Jag skjuter hellre själv än ser polarna missa!!!!!

http://www.kingofmälaren.se/

http://xn--kingofmlaren-mcb.se

www.huntyardberras.com

www.bjerks.se

http://leech4you.se/

Fångstgaranti

Kommentera

Steg 1: Spik i foten = stelkrampsspruta om du inte tagit en nyligt. (Minns inte hur länge de räcker, 5-10 år kanske?)

Steg 2: Liquisole eller hur det nu stavas, brukar funka bra till gummi av olika sorter.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Kör på "lager på lager" principen!
        Först en fukttransporterande strumpa av t ex coolmax och sist en fuktabsorberande strumpa av riktig ull.
        Ullen har fördelen att den värmer trots att den är fuktig och rekommenderas varmt.
        Kolla gärna in detta för lite mer info.

[FONT="Impact"]Mvh:
        /Johan[/FONT]

Kommentera

Precis som Robert Fjällborg skriver LiquiSole det bästa som finns att laga gummistövlar/vadarbyxor etc.
          Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Ok, tack tack.

Liquisole ska testats.

Jag kör redan "sportstrumpa" och en ngt tjockare strumpa ovanpå och tidningspapper, blir ändå fuktigt. Jag ska väl tillägga att jag i vanliga fall inte har så mkt fotsvett så detta framstår mer o mer som ett mysterium...

Har ngn varit med om läckande PB? Mina är 1 månad gamla!

/frid

Kommentera

Ursprungligen postat av sooman Visa inlägg
              Ok, tack tack.

Liquisole ska testats.

Jag kör redan "sportstrumpa" och en ngt tjockare strumpa ovanpå och tidningspapper, blir ändå fuktigt. Jag ska väl tillägga att jag i vanliga fall inte har så mkt fotsvett så detta framstår mer o mer som ett mysterium...

Har ngn varit med om läckande PB? Mina är 1 månad gamla!

/frid
              Som du läste så utsöndrar fötter mellan 3-15ml svett per timme och med täta stövlar som dessa så blir den kvar i stöveln.
              Du skriver inget om vad du har för material i strumpa eller socka.... bomull är ett stor No No....
              Vad är det för material i "sportstrumpa" och "tjockare strumpa"?
              Och tolkar jag dig rätt så blir båda stövlarna blöta och då är det mkt osannolikt att det är fel på båda stövlarna, utan jag är tämligen övertygad om att det är strumpvalet som åsamkar känslan.
              [FONT="Impact"]Mvh:
              /Johan[/FONT]

Kommentera

Jag hadde mina PB i 16år lagade med L-Sole dom började spricka i sulan..och hela sulan höll på att lossna efter 12år... tätade med L-Sole och överlevde ytterligare 4år..nu har jag sprillans nya PB som jag tror håller minst till 2025 ...ska tillägga att jag försöker fiska ca 2-3 dar i veck. vintertid så bootsen får inte så mycket vila.
                Senast ändrad av LazziLax; 2010-12-20, 18:38.
                Jig-fishing är roligast.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                9 svar
                215 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sundström76  
                Arbetar...
                X