Skruvdragare till isborren. Någon som har provat? Bifogar länk. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skruvdragare till isborren. Någon som har provat? Bifogar länk.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Mikael S Visa inlägg
    Med risk för påhopp, är du berusad? Läs för i helvete vad jag skrev. INNAN du kommenterar något överhuvudtaget.
    Varför skulle jag vara berusad?
    Du kallar folk för lata enbart för att de vill effektivisera fisketuren, du tycker att vi är lata för att vi inte känner lusten att borra 20+ hål i 200mm-storlek för att få i våra fiskeprylar.
    Menar du att fiske och fysik går hand i hand och att man inte ska få vara sportfiskare om man inte har ork/lust att göra uttröttande saker för hand och sedan orka fiska?

Du kanske bara ville berätta hur starka armar du har som orkar borra upp en massa 200mm-hål på raken i halvmetertjock is?
    I vilket fall så är du arrogant och aggressiv.

Påhopp står du själv för tillräckligt.

Kommentera

Skulle man inte kunna ta en startmotor från en liten bil och köra med ett litet fritidsbatteri?

Borde ju kunna funka. Eller????

Kan ju tillägga att jag och polaren ligger på ca 50-60 st 200mm hål per pass.

Och motorborren för en massa oväsen när man vill vara lite diskret pga klagande bonde. . ...

Firra lugnt.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
        Varför skulle jag vara berusad?
        Du kallar folk för lata enbart för att de vill effektivisera fisketuren, du tycker att vi är lata för att vi inte känner lusten att borra 20+ hål i 200mm-storlek för att få i våra fiskeprylar.
        Menar du att fiske och fysik går hand i hand och att man inte ska få vara sportfiskare om man inte har ork/lust att göra uttröttande saker för hand och sedan orka fiska?

Du kanske bara ville berätta hur starka armar du har som orkar borra upp en massa 200mm-hål på raken i halvmetertjock is?
        I vilket fall så är du arrogant och aggressiv.

Påhopp står du själv för tillräckligt.
        Först det första tvekar jag på att du har 20 st ismetespön+rullar.. Du är antagligen en utav de som kör angeldon och angelkrokar och trots det försöker du intala dig själv att du är en sportfiskare. För det andra så är det väl fan så smidigare att borra upp 20 st 200mm hål med viss paus emellan istället för att borra 60 st hål och stå och såga..?

Och nej kalla dig inte sportfiskare om du inte har lust/ork att göra jobbet innan du kan sätta dig ned i din stol på ditt feta arsle.

Borrar man över 40 st hål per fisketur så kanske man skall lära känna vattnet bättre eller sluta fiska helt? - För jag lovar er... det behövs inte så många flyttningar.

Med risk för särskrivning och osammanhängande text så hade jag annat för mig medans jag skrev...

Aggressiv?
        /M
        Mina Placeringar:
        2:a plats - Mälaren Mästerskapet Höstupplagan - Team Tail.
        2: plats - Fångade tävlingens näst största gädda 100+ Roslags Pike

Kommentera

Ursprungligen postat av SuperMange Visa inlägg
          Skulle man inte kunna ta en startmotor från en liten bil och köra med ett litet fritidsbatteri?

Borde ju kunna funka. Eller????

Kan ju tillägga att jag och polaren ligger på ca 50-60 st 200mm hål per pass.

Och motorborren för en massa oväsen när man vill vara lite diskret pga klagande bonde. . ...

Firra lugnt.
          Intressant tanke, men jag tror att en startmotor från en motorcykel eller snöskoter borde funka bättre. En startmotor till en bil drar väldigt mycket ström och är riktigt stark, kanske risk att dra sönder spiralen.
          Sen vet jag inte hur snabbt startmotorn varvar, har som aldrig sett en snurra utan motstånd av motorn. Du får ta och testa helt enkelt.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

rickjung, den här är byggd för tungt dragande,klarar nog lätt en 110 borr utan att ge upp.150 och 205 blir nåt annat,därav växelbygget....sedan får framtiden visa.

tintin_jkpg Håller fullständigt med dig angående MS...
            Senast ändrad av byggarn; 2010-12-10, 19:26.
            Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Först det första tvekar jag på att du har 20 st ismetespön+rullar.. Du är antagligen en utav de som kör angeldon och angelkrokar och trots det försöker du intala dig själv att du är en sportfiskare.
              Det är väl ganska allmänt känt att Ismete och Angeldon är precis samma sak, de flesta som kör angeldon har nog dessutom frångått angelkrokarna. Diskussionen skall nog inte vara om det ena eller andra är sportfiske, den stora frågan är nog om något av dem är sportfiske.

När/var går gränsdragningen från sportfiske till fasta redskap?

Vem är det egentligen som fiskar vid ismetet? Du eller mörten?
              Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
                Det är väl ganska allmänt känt att Ismete och Angeldon är precis samma sak, de flesta som kör angeldon har nog dessutom frångått angelkrokarna. Diskussionen skall nog inte vara om det ena eller andra är sportfiske, den stora frågan är nog om något av dem är sportfiske.

När/var går gränsdragningen från sportfiske till fasta redskap?

Vem är det egentligen som fiskar vid ismetet? Du eller mörten?
                Samma typ, men samma sak tvekar jag på Ett spö och rulle är alltid ett spö och rulle.
                Finns väl en förklaring varför jag + vänner inte räknar ismete eller metade gäddor generellt osv som PB. - Man har inte gjort något i princip för att fånga dem.

/M
                Senast ändrad av Mikael S; 2010-12-10, 19:37.
                Mina Placeringar:

Kommentera

inte mycket man gör själv vid trolling heller i så fall...
                  Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                    inte mycket man gör själv vid trolling heller i så fall...

Nämnde någon trolling? Trodde tråden låg under "Vinterfiske." Men där du kommer ifrån kanske ni trollar på vintern.
                    - Trolla bort dig själv istället.

Nu lämnar jag denna tråd.

Da_Moose du får helt enkelt ta över och lära de små stjärtgossarna hur man lever uppe i Norrland. - fred ut!
                    /M
                    Senast ändrad av Mikael S; 2010-12-10, 19:51.
                    Mina Placeringar:

Kommentera

Samma typ, men samma sak tvekar jag på Ett spö och rulle är alltid ett spö och rulle.
                      Finns väl en förklaring varför jag + vänner inte räknar ismete eller metade gäddor generellt osv som PB. - Man har inte gjort något i princip för att fånga dem.

/M
                      Instämmer!
                      Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                      14 svar
                      770 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31