Skillnad på UR-Rantanen och UR-Rapala? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skillnad på UR-Rantanen och UR-Rapala?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
    Tyvärr går det inte å skifta skär å köpa dyra skäret till den röda då dom inte passar .

Aj då :/ En tanke hade ju vart att byta till det skäret när det andra är slut.

Kommentera

det blir inte slut
      det finns många slipnigar på det som sitter på
      JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
      <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Har haft det blåa uren i 25år o den är överlägsen alla andra borr.Köpte en laser av snålhet för 5år sedan med större diam o ångrar som fan att ja inte köpte en blå ur i stället! skillnaden är enorm.

Kommentera

Jag har den blå och kan gå i god för att den är grymt bra, går skitenkelt att borra 200 mm hål. Inte ens när vi flyttar mycket är själva borrandet något direkt jobb, vi borrar gladeligen åt varandra.

Innan jag köpte denna fiskade jag med några som hade en annan, vet inte vilken...men där borrade man tills sig själv och drog sig för att byta plats! Då fick vi iofs borra tre hål för att få ett gäddhål, men minns det ändå som ett ganska tugnt jobb att borra.

Kommentera

Lutar åt det blå nu alltså. Men nu finns det ju 4908430984 olika diametrar på skiten också. haha vilken djungel.

Kommentera

Diametern är ju helt beroende av vilka arter du i första hand tänker fiska. Enbart abborrpimpel 115mm, enbart abborre men många pimpeltävlingar =100mm(har lyckats lirka upp mitt PB 1310g genom ett 100 hål). Abborre och Regnbåge=150mm. Ismete efter gädda =200mm
              Senast ändrad av fiskarlennart; 2010-01-25, 21:15. Anledning: Fel vikt på PB

Kommentera

Ursprungligen postat av Squadron Visa inlägg
                Lutar åt det blå nu alltså. Men nu finns det ju 4908430984 olika diametrar på skiten också. haha vilken djungel.
                Gädda 200 mm iof kul å kikpimpla röding med bredborr men fiskar man är man i regel ledig å vill inte slita ut sig då räcker det med 110-115 mm .
                Själv ångra ja att ja köpte 155 mm den är smal för gädda å för tung å bära på till abborre .

/Fredrik

Kommentera

Köp det blå med rött skär, har haft mitt 115 sedan 1981 och har på den tiden borrat ca 100 000 hål.
                  Jag har fortfarande samma skär och det går genom isen som en varm kniv genom smör.
                  Ps. Jag lärde mig slipa borrkronor 83. Ds.

Kommentera

Tack för alla tips! Blir en Blå Rantanen 115mm

Kommentera

Angående rostfritt...
                      Är borren för hårt/varmt slipad (härdningen blir dålig) eller om man använder fel verktyg (ej rostfritt) vid slipning så kan även det rostfria korridera.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                      9 svar
                      225 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Arbetar...