Funderingar kring ismete med 4play.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Funderingar kring ismete med 4play..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Funderingar kring ismete med 4play..

ja rubriken låter lite skruvad, men tanken slog mig igår, ibland kan de ju vara svårt o få tag på mörten eller sill för den delen när de skall metas gädda på isen, ska ut nu i helgen och fick mig en kanske urkorkad idé, men måste höra om nån tänkt likadant!

Kan man ta en 13cm 4play med ett litet sänke i nosen och vippa den längs botten? den rör sig ju sjukt bra och i "hering" utförande är den ju oemotståndlig för gäddan, är det nån som har en teori om det skulle funka eller inte? e ju en longshot, men va fan...
    Vila i frid Ozzy, vila i frid...

borde inte vara omöjligt. jag skulle aldrig orka testa men det funkar säkert om man står ut med o rycka i spöt lagom mycket hala dan :P
    -=One Of The Best Yet=-

Kommentera

Ett mjukbete får betydligt bättre rörelse med små ryck än ett hårt swimbait!

Kommentera

Lägg ner projektet om du inte tänkt hålla i spöet hela tiden!

Gäddan kommer att försöka spotta ut ett sådant bete så fort den märker att det inte var en "normal" måltid? När man spinnfiskar gädda är det ju så jäkla viktigt att göra mothugg direkt och ordentligt. Visst, du kanske får enstaka smågäddor som inser sitt misstag försent och råkar kroka sig själv men annars lär du inte ha någon större framgång med detta fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
          Lägg ner projektet om du inte tänkt hålla i spöet hela tiden!

Gäddan kommer att försöka spotta ut ett sådant bete så fort den märker att det inte var en "normal" måltid? När man spinnfiskar gädda är det ju så jäkla viktigt att göra mothugg direkt och ordentligt. Visst, du kanske får enstaka smågäddor som inser sitt misstag försent och råkar kroka sig själv men annars lär du inte ha någon större framgång med detta fiske.
          hehe var inget projekt , var en tanke. jo varför skulle man inte kunna hålla i spöt hela tiden? men som nån sa så e ju softbaits nog bättre.
          Köpte orensad sill idag, vart aldrig riktigt tanken att jag skulle gå ut med en 4play, mest en rolig teori. man måste tänka "outside the box" för att komma frammåt, annars hade vi kanske aldrig haft beten som poppers etc!

Kommentera

Om du håller i spöet hela tider är det som att pimpla och det fungerar ju utmärk, så det lär inte bli ett problem.

Uppfattade som att tanken var att lägga ut ismeten med 4-play istället för mört, sill eller liknande, och det köper jag inte riktigt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
              Om du håller i spöet hela tider är det som att pimpla och det fungerar ju utmärk, så det lär inte bli ett problem.

Uppfattade som att tanken var att lägga ut ismeten med 4-play istället för mört, sill eller liknande, och det köper jag inte riktigt.
              "Kan man ta en 13cm 4play med ett litet sänke i nosen och vippa den längs botten?" jag tänkte pimpla den såklart! men jag skrev nog lite galet i rubriken, skrev ju ismete de var lite missvisande ju!

Kommentera

jag hade planer förra året på att pimpla med alien eel och använda ismetespö. Det blev dock aldrig av.

Men jag är övertygad om att det funkar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sg Visa inlägg
                  jag hade planer förra året på att pimpla med alien eel och använda ismetespö. Det blev dock aldrig av.

Men jag är övertygad om att det funkar.

Har också vart inne på det! Men aldrig blivit av här heller.

Tänkte köra det en gång medans jag hade mina andra ismetespön ute!

Kommentera

Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
                    Har också vart inne på det! Men aldrig blivit av här heller.

Tänkte köra det en gång medans jag hade mina andra ismetespön ute!
                    Precis!. Förra året tappade jag 2 pajks under pimpel. Ena av dom var jag rätt nära att få upp och lär varit runt meterstrecket. Dock var ju detta med vertikalpirkar och 0,16 nylon.

Men det är såna bi"fångster" som ger en såna idéer

Det är inte omöjligt att jag testar i år.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                    14 svar
                    759 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg lsjonsson  
                    Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31