Mörtförvaring .. och massa mer - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mörtförvaring .. och massa mer

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Superfiskaren Visa inlägg
    AhlqvistarN : Köper nog denna imorgon :http://www.jula.se/fontanpumpar-131304
    Den borde funka till att driva mörten med ? vet inte om du har sett en sån blå tunna som många har under stuprör osv .
    sån tunna är det iaf . 500 liter minst går det i kan jag tänka mig

MVH Simon
    Ja gör det. Den ska nog funka absolut, syrepumpen är dock minst likaviktig så glöm inte bort den. Jag vet vilken tunna du har, jag 2 sådana när jag åker och hämtar mina mört. Btw, det är 200 liter om det är den största varianten av de blå tunnorna.

Köpte en syrepump för 300 riksdaler , den kan driva 100 L i timmen . Borde nog funka nu är det bara mörten som fattas !
    Den var ganska dyr, får hoppas den jobbar som den smakade 100L i timmen duger gott, syrepumparna jobbar mycket i onödan, det är oftast först när bubblorna når ytan som syret kommer ner i vattnet, det är därför det är så viktigt med en cirkulationspump/fontänpump, lite beroende på hur länge du tänkt hålla mörten. Men jag rekomenderar alltid, oavsett storlek på tunna osv att man kör fontänpump och Syrepump i tunnan. Du tjänar på det i längden.
    www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

AhlqvistarN : okey !
      Ja , det känndes lite saftigt för pumpen.. men hade inget annat val .
      Men du rekomenderar att ja köper en fontän pump också ???

Kommentera

..

Vad gör man åt grumligt vatten? Såg att mörtbaljan va så grumlig så jag knappt såg mörtarna. vet inte vad som hänt, har inte vart så förut
        Finns det nåt som slår en dag på sjön?

Kommentera

Ursprungligen postat av Karla Visa inlägg
          Vad gör man åt grumligt vatten? Såg att mörtbaljan va så grumlig så jag knappt såg mörtarna. vet inte vad som hänt, har inte vart så förut
          byter vattnet.

Kommentera

Kemtunnor, 200 liter, jöpps jöpps..
            När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd..

Kommentera

Ursprungligen postat av Karla Visa inlägg
              Jadu, man byter vatten. Blir alltid grumligt, fiskar måste också bajsa!

AhlqvistarN : okey !
              Ja , det känndes lite saftigt för pumpen.. men hade inget annat val .
              Men du rekomenderar att ja köper en fontän pump också ???
              Ja, men det är säkert kvalitet! Ja, jag hade gjort det, men det är ditt val, livslängden på mörten ökar då enligt mig.
              www.TeamPikeHard.blogspot.com - Vi bloggar om predatorfiske!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
              9 svar
              218 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Arbetar...