Ja det är frågan..Dom är ju rättså dyra så jag tänker inte köpa båda. men vilken är värdast att ha? kommer mest användas till mina mörtstugor men även till anglingen! Tyckte jag läste nånstans att det även går att hacka med sågen? nån som vet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Isbill eller Issåg?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Karla Visa inläggJa det är frågan..Dom är ju rättså dyra så jag tänker inte köpa båda. men vilken är värdast att ha? kommer mest användas till mina mörtstugor men även till anglingen! Tyckte jag läste nånstans att det även går att hacka med sågen? nån som vet?
-
..
Ursprungligen postat av gösen72 Visa inläggÄr det en sådan issåg de har på jula du menar,jag har också funderingar om en sådan,ska bli intressant att följa upp denna tråd.
Nej jag var mer inne på en sån här http://zätas.se/?cat_id=95Finns det nåt som slår en dag på sjön?
Kommentera
-
Hade nog tagit isbillen. Vi har en issåg fast några modeller större..
Det jag ser som ett problem med sågen är exempelvis hur man ska göra hålet till angeldonet samt hur man tar sig igenom isen innan man kan börja såga. Det är nog inte helt självklart om det är 20-30 cm kärnis.. Självklart är dett inte lätt med isbill heller men jag tror det går smidigare.. Tror dessutom livslängden ¨på en isbill är betydligt längre!Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!
Kommentera
-
issåg / isbill
här fins en fin is såg går även att hacka med.
Kommentera
-
Vad tror ni om en lättbetongsåg?
Grova tänder som bör bita bra i isen?
Kommentera
-
Har bägge delarna...
en riktig issåg är förbannat bra till mörtstugorna upp till 35-40 cm is...isbill är jobbigt till stugorna i is över 10cm...
isbill funkar utmärkt till angel/ismetehålen upp till 15-20 cm istjocklek, till hålen är dock issågen inte till stor hjälp...
lättbetongsåg funkar inte bra...motorsåg funkar bra men stänker vatten så förbannat,använder den till stugorna när isen blir
mer än 40cm...Senast ändrad av byggarn; 2012-02-11, 13:13.Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Rödingfiske
av Sadda
Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
|
14 svar