Bästa fabrikat på nylonlina till ismete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa fabrikat på nylonlina till ismete?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Stroft Fluor

Måste säga att Stroft Fluor 0.40mm 12.6kg är den bästa ismete linan jag prövat, och till pimpel Stroft Fluor 0.20mm 3.9kg.

Kostar visserligen en del. 59:- för 100m 0.20mm och 79:- för 100m 0.40mm, men mer skavtålig och följsam lina är svår att hitta.

Stroft GTM har högre brott styrka, men jag gillar den flourocerande linan på vintern, lättar att hitta den på isen och underlättar mycket vid drillning.

Kommentera

Ursprungligen postat av grindpalm Visa inlägg
      Säkert så, men då borde väl Berkley ha ännu bättre nötningstålighet?

Har själv testat Biltemas lina för dragstyrka och nötning och jag är mycket nöjd.

Men som sagt, många många linor duger bra till ismete, speciellt i dimensioner från 0.38 och uppåt.

Berkley Big Game är ju inte kattskit heller

Funderar då ni skriver att det är bra med grovdiam. Tänker mest på att det blir väldigt lätt att linan "krullar" sig med grov diam. Var egentligen det jag är mest orolig för vid köp av ny lina. Hur är den egenskapen för Biltema linan?

Kommentera

Ursprungligen postat av Deadbait Visa inlägg
        Funderar då ni skriver att det är bra med grovdiam. Tänker mest på att det blir väldigt lätt att linan "krullar" sig med grov diam. Var egentligen det jag är mest orolig för vid köp av ny lina. Hur är den egenskapen för Biltema linan?
        Jag kör med multirullar och har inte haft några problem än iaf.
        Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
        9 svar
        218 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Arbetar...