Spöhållare vid ismete - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Spöhållare vid ismete

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Spöhållare vid ismete

Tjena!
    Undrar om någon vet var denna spöställning heter eller var man kan få tag på den?
    Mvh Ludde
    Bifogade filer

bygg den själv ser inte allt för svårt ut.

Kommentera

Jag köpte sådana på fiskekompaniet i Malmö för några år sen, fungerar bra. De har en web-shop så om du ringer dit kan de kanske skicka till dig...dvs om de finns kvar i deras sortiment.

Kommentera

Linan lär väl inte löpa ut så bra om man har spöet sådär?

Kommentera

Annvänder en limklämma som ja klämmer om spöt med en angelvippa som ja tejpat på enkelt o billigt.

Kommentera

Jo jag har själv provat lite olika modeller med limklämmor och modifierade angeldon och dylikt men gillar denna modell bäst. Nu hittar jag bara två så skulle gärna komma över två till, blir att ringa till kompaniet imorgon och höra.

Kommentera

Limklämma fungerar ju inte direkt optimalt om man kör med haspelrulle på sitt ismetespö.
              Man vill helst då att rulle är lyft från isen och då är det klart bättre med någon lösning som är hög nog för att kunna balansera på änden.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ludvig Visa inlägg
                Jo jag har själv provat lite olika modeller med limklämmor och modifierade angeldon och dylikt men gillar denna modell bäst. Nu hittar jag bara två så skulle gärna komma över två till, blir att ringa till kompaniet imorgon och höra.
                AT outdoor i vimmerby har sådana.

Kommentera

Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                  Limklämma fungerar ju inte direkt optimalt om man kör med haspelrulle på sitt ismetespö.
                  Man vill helst då att rulle är lyft från isen och då är det klart bättre med någon lösning som är hög nog för att kunna balansera på änden.
                  Varför ska rullen vara lyft från isen och änden balanserad? Jag tycker att det inte spelar någon som helst roll... Linklämmorna funkar utmärkt med haspel. Mina haspelrullar "ligger på sidan" så spöt hamnar ju i princip i samma läge som med en multi.

.
                  sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Du får tycka precis vad du vill

Varenda gång jag varit ute med ismetespöet och lagt det så som du förespråkar har det isat sig på lina, spolen har isats fast mot isen och genom att få rullen upplyft från direktkontakt med isen så eliminerar man alla dessa irritationsmoment.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
                    9 svar
                    222 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Arbetar...