Rantanen UR - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rantanen UR

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Rantanen UR

tja fiskebröder!

tänkte ge mig själv en sen julklapp i form av en ur rantanen borr.

jag funderar lite på storleken...

räcker det med 115mm borr om jag är ute efter aborre i alla storlekar?

/frid

Stod i samma val för några år sedan, jag köpte en 135mm, har för mig att det skiljer ca 0,7-0,8kg på vikten.

Kommentera

Det räcker garanterat inte till att få upp ett svenskt rekord genom det hålet, men det räcker ganska långt
      Har själv ett UR 100mm Compition, lyckades krångla upp en borre på 48cm 1310gram genom detta hål . Det var dock ingen romstinn hona: Tycker du gör helt rätt som väljer ett Rantanen de håller väldigt hög kvalite. Om du inte lyckas borra i sten eller något annat hårt föremål som kan ligga infruset i isen så håller det sin skärpa länge
      GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET

Kommentera

Ursprungligen postat av fiskarlennart Visa inlägg
        Det räcker garanterat inte till att få upp ett svenskt rekord genom det hålet, men det räcker ganska långt
        Har själv ett UR 100mm Compition, lyckades krångla upp en borre på 48cm 1310gram genom detta hål . Det var dock ingen romstinn hona: Tycker du gör helt rätt som väljer ett Rantanen de håller väldigt hög kvalite. Om du inte lyckas borra i sten eller något annat hårt föremål som kan ligga infruset i isen så håller det sin skärpa länge
        GOD FORTSÄTTNING PÅ DET NYA ÅRET

låter bra, jag kör på 115.

hörde av en polare att en gubbe i klubben fått upp en 4kgs öring genom ett 100 hål så det ska nog inte va ngra problem.

go fortsättning!

Kommentera

Skulle definitivt välja en 155:a ,den räcker för allt abborfiske +regnbåge,sik ,harr,röding etc.Undantaget om du tävlingsfiskar,då är en 4" snabbare genom isen(tid är fisk).Eller om du fiskar på metertjocka isar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sundström76, 2024-12-30, 23:58
          9 svar
          218 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sundström76  
          Arbetar...