Kom på själv nu vad som kan vara problemet.. Utebliven fångst började efter att jag lagt p frigolitlock över hålen.. Dvs inget ljus släpps ner.. Ha't varit å tagit bott locken nu och hoppas på fångst till torsdag iaf..
Superfiskaren, härligt att mina tips fungerade.
Helst bör du ha en pump som pumpar det dubbla gånger antal liter.. Dvs en tunne på 200 liter skall du helst ha en pump som pumpar 400 liter i.
Dock så beror det helt å hållet på hur mycket mört du har i..
Det du bör tänka på är att ha mörten ståendes svalt etc jordkällare..
Något mat behöver du ej ha.. Tillsätt dock lite salt 1-2 Gng i veckan.. Detta tar död på bkterier.. Jag har haft ca 800 mört i en kubiktank med endast en reningsverk ikopplat.. Har du bra cirkulation på vattnet lever mörten länge.. Mina Har jag haft ca 1-2 månader.. Sen lär du tänka på att mörten skiter väldigt mycket de första dagarna så byt vatten ca 1 Gng i veckan.. Eller ja du ser ju när de börjar bli skitit
Superfiskaren, härligt att mina tips fungerade.
Helst bör du ha en pump som pumpar det dubbla gånger antal liter.. Dvs en tunne på 200 liter skall du helst ha en pump som pumpar 400 liter i.
Dock så beror det helt å hållet på hur mycket mört du har i..
Det du bör tänka på är att ha mörten ståendes svalt etc jordkällare..
Något mat behöver du ej ha.. Tillsätt dock lite salt 1-2 Gng i veckan.. Detta tar död på bkterier.. Jag har haft ca 800 mört i en kubiktank med endast en reningsverk ikopplat.. Har du bra cirkulation på vattnet lever mörten länge.. Mina Har jag haft ca 1-2 månader.. Sen lär du tänka på att mörten skiter väldigt mycket de första dagarna så byt vatten ca 1 Gng i veckan.. Eller ja du ser ju när de börjar bli skitit
Kommentera