Det är ju bäst att lägga bollarna längst upp på andra våningen, för på så sett fastnar mörtarna där. Ska fan slänga min jula mörtstuga. Mörtarna rymmer ju ur den. Får bli en gigantisk kräftbur eller nåt haha
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allt om mörtstugor!!!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
-Fisken
Ursprungligen postat av Schmax Visa inläggLakar i mängder...
Kommentera
-
Det här med mjärde var ju lättare sagt än gjort. Var uppe i Norrland och fiskade en insjö med maxdjup runt ca 15m. Hade bakad mörtgröt som mjärdarna riggades med, 1 paraply och en vanlig typ kräft. Vattnet var ca 20 i ytan och 17 medel. Det blev inte många mört, dock en 3kgs gädda och en 1 kgs abborre som mest. Lade dem inne i en vik på 1-2m, i en annan vik med näckrosor på ca 2m samt testade 13m där vi såg massa stim och andra ekon men kammade noll.
Vart skulle jag lagt mjärdarna för att få mört?
Fick en del på mete...
Kommentera
-
Har idag tömt mörtstugan, 26 mörtar på fyra dar. Rätt små dock. Recept: skogaholm och vaniljsocker! Wow"Man kan aldrig njuta och få fisk samtidigt" -Okänd
Följ mitt fiske: http://tubbesmete.wordpress.com
Kommentera
-
För den som inte orkar göra en egen finns en mörtsuga för omkring 90 kr på E-bay. 3 mm-maskor gör att man även kan få "abborrmört". Biltemas hummertina duger inte för att maskorna är för stora.
Jag kommer att förlänga eller i alla fall förminska omkretsen på trattarnas inre diameter. Kanske kan det vara en ide att minska antalet trattar så fiskarna har ännu mindre chans att hitta ut.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-01-15, 17:14.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Sir Fish-a-lot Visa inläggFör den som inte orkar göra en egen finns en mörtsuga för omkring 90 kr på E-bay. 3 mm-maskor gör att man även kan få "abborrmört". Biltemas hummertina duger inte för att maskorna är för stora.
Jag kommer att förlänga eller i alla fall förminska omkretsen på trattarnas inre diameter. Kanske kan det vara en ide att minska antalet trattar så fiskarna har ännu mindre chans att hitta ut.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Rödingfiske
av Sadda
Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
|
14 svar