Senaste kollen på stugorna lyfte dock inte på den tredje.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allt om mörtstugor!!!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
Ursprungligen postat av kajander Visa inläggHejsan, har länge klurat på om jag ska köpa en eller inte, men om du säger att du är nöjd med den så kanske man ska slå till ? Ja trähandtag är nog att föredra, tror du att den fungerar lika bra vid ännu tjockare is? Det bör ju underlätta om man borrar många hål och sågar emellan hålen?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ivar Visa inläggHej Johan; 50cm har jag sågat i inga problem, vi har inte tjockare is här. Borra två hål diagonalt, såga en lång och kort sida från varje hål. Använder en isbill för att dela isblocket annars klämmer det lätt fast sig. Snabbare att såga än att borra. Är isen bara 15-20cm klämmer det inte så mycket, trampa till med foten, det brukar räcka. Håll sågen i 45gr vinkel när du sågar.
Okej det låter lovande, nu blir det att beställa en på stört tack så mycket för hjälpen!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Themonsterfish Visa inläggSåhär ser det ut när jag vittjar min jula mörtstuga
http://www.youtube.com/watch?v=LyzMn...ature=youtu.be
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Themonsterfish Visa inläggHehe, skulle sparka ner lite is bara så hamnade hela benet i vattnet, men det klippte jag bort varav mitt förvirrade ansiktsuttryck på filmen haha
Kommentera
-
Ni som kör med två vånings stuga, har ni en lucka både uppe och nere för att tömma ut mörten?
misstänker att jag har gjort ett litet designfel.. har bara en lucka i taket och oftast får jag fler mört där nere än uppe så man får vända upp och ner på hela paketet och ta ut dom igenom ingången upp till övervåningen sen ut.. och allt mäsk trillar ut och rätt ner i mörthinken...
Jag mäskar förövrigt mest på övervåningen men brukar slänga in en liten boll eller två där nere också, kankse där mitt problem är?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Rödingfiske
av Sadda
Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
|
14 svar