Allt om mörtstugor!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt om mörtstugor!!!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• några bilder på mörtstugor jag gjort som jag även säljer av. Bra när det är plastöverdraget nät då håller dom länge mot rost.Click image for larger version

Name:	mörtstuga 009.JPG
Views:	3
Size:	718,4 KB
ID:	1761792Click image for larger version

Name:	mörtstuga 002.jpg
Views:	2
Size:	201,3 KB
ID:	1761793

Kommentera

• snygga stugor runningsea. har själv försökt fått mört ända sen isen la sig men inte lyckats...
      brukar mörtarna bli mer aktiva destu närmare våren vi kommer?

Ock är det någon som fått sarv i mörtstuga vintertid? har fått mycket på sommarn fast inge på vintern vet ej varför. kanske någon som vet

Kommentera

• Ursprungligen postat av simoningvald Visa inlägg
        snygga stugor runningsea. har själv försökt fått mört ända sen isen la sig men inte lyckats...
        brukar mörtarna bli mer aktiva destu närmare våren vi kommer?

Ock är det någon som fått sarv i mörtstuga vintertid? har fått mycket på sommarn fast inge på vintern vet ej varför. kanske någon som vet
        Vad betar du med? vilka djup har du prövat? vilken botten har du fiskar på?

Kommentera

• havre grynsbollar med anis i. har prövat olika djup men sjön är max 7 m djup men medel djupet i sjön är nog 2-3 m har nu dem på ca 4 m djup. men jag är orolig över att det kanske blir syrebrist då hela sjöv en full med vass runt hela sjön och det är väldigt mycket sjögräs mm.. i sjön och åkermarker runt om och inga vattendrag som förbinder sjön bara diken mella åkrarna typ.....

men det konstiga är att hela sjön är proppfull med betesfisk på sommarn och framför allt med sarv finns hur mycket som hälst utav de då.

Kommentera

• Ursprungligen postat av simoningvald Visa inlägg
            havre grynsbollar med anis i. har prövat olika djup men sjön är max 7 m djup men medel djupet i sjön är nog 2-3 m har nu dem på ca 4 m djup. men jag är orolig över att det kanske blir syrebrist då hela sjöv en full med vass runt hela sjön och det är väldigt mycket sjögräs mm.. i sjön och åkermarker runt om och inga vattendrag som förbinder sjön bara diken mella åkrarna typ.....

men det konstiga är att hela sjön är proppfull med betesfisk på sommarn och framför allt med sarv finns hur mycket som hälst utav de då.
            Flytta runt stugorna allt från 1m djup till ner på 7m men passa på att mäska på olika platser och gör det varje gång du är ute och kollar stugan. Därefter flyttar du stugan mellan mäskplatserna till du hittar fisken. Ge varje plats 2-3dagar innan du vittjar stugorna.
            Om du lyckas hitta något inlopp i sjön (diken) pröva där, får du nada är det bara att pröva en annan sjö men glöm inte att isen är tunnare utanför inlopp och utlopp.
            Har själv en sjö häromkring som är proppad med mört på sommaren men som är mer eller mindre stendöd på vintern, men bytte sjö och hittade bra med mört.

Återkom gärna med resultat!

Kommentera

• jag brukar ha dom på max 3-4 meter det funkar bra

Kommentera

• ett tips ha dom en bit ut där du vet du får mört på sommaren typ en bit ut i en vik osv där brukar dom hålla till

Kommentera

• Kollade till stugan idag, helt ok med mört.

Kommentera

• roligt att du filmar när du kollar stugan fortsätt med det. =)

Jag byggde mig en ny stuga för nån dag sedan och jag byggde en dubbel våning. Men hålet upp till övervåningen hävde jag ingen strut på upp till övervåningen :O tror ni det kommer funka ändå ? eller måste jag fixa det.....

Kommentera

• La i stugan för ett par dagar sen. Ska man vänta knappt 1 vecka innan man vittjar första gången?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                      14 svar
                      769 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson  
                      Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31