okej aa för det är jävligt drygt i allafall fast det är oftast små mörtarna som fastnar
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allt om mörtstugor!!!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
Konstigt du har så svårt å få mört.
Jag har en skabbig hemmagjord stuga som jag använder mig av på ca 3-5 meters djup. Trycker in en hel skogaholmslimpa samt några nävar havregryn blandat med en burk majs. Lämna en skiva i ingångarna. Låt den vara i minst 5 dagar från början. Om du får några mörtar ta inte upp dom låt dom vara kvar. Får bäst 1-3 dm ovan botten. Brukar sällan ha mindre än 20 mörtar i. Vet inte om det hjälper men jag låter en blink pirk blinka i stugan, den startas på auto när den kommer i vattnet. Sen byter jag batteri när det behövs bara. Ibland har jag 100 mört i den.
Skit fiske påre
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Runningsea Visa inläggDet är för stora maskor i julastugorna mörten sitter oftast med huvet i maskorna dom har 16mm maskor jag kör med 13mm
Skitfiske påre
Kommentera
-
Köpte en Jula mörtstuga häromdagen. Betade den med korvbröd och havregryn. La den på ca 1 meters djup inne bland näckrosorna.
Var och tittade till den efter en dag, fyra fina mörtar och en riktigt mätt gädda..
Var lite ofin och slängde ut gäddan från smörgåsbordet.
Får bli en tripp imorgon eller på söndag för att tömma stugan och meta gädda.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av daikai1 Visa inläggDå hösten kommer med stormsteg och gäddfisket drar igång så tänkte jag bumpa tråden.
Har ni några nya taktiker i år?
Själv satte jag ut 2st och hoppas på jackpot på ett nytt ställe där det finns mycket mört.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sikt1, 2024-03-09, 10:41
|
3 svar
378 visningar
1 gilla