Allt om mörtstugor!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt om mörtstugor!!!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Shit... fler än jag som ska ut på isen =)

Kommentera

• Tyvärr inte, eller ja man kanske skulle ta o kolla stugan. Fick dock en smärre chock, doppvärmaren hade lagt av och jag fattade först inte varför högen med mört simmade envist kring pumpen, det visade sig vara den plats där det fortfarande var vatten, resten var is.... kanske inte ska kolla stugan endå..

Kommentera

• var ut i dag och kollade fick bara 8st .... men jag har två till att kolla. imorgon blir det ismete och hoppas att någon 10+ kan kliva på

Kommentera

• Efter 1 veckas spänning så vittjade jag min paraplymjäde nu i veckan som gick. Tyvärr var den helt jävla tom.... Just mörtfiske är inte min grej tyvärr. Tyvärr vet jag inte vart jag ska flytta den, så den får ligga kvar ett tag till. Btw, går det bra och lägga den i en relativt bred kanal där det är öppet vatten? Såfall i bakvattnet på någon meters djup?

Kommentera

• kollade mina två som jag inte kollade i går och det var väll ca 25 stycken. kan man blanda pärskal i mörtgröten?
            Senast ändrad av finafisken97; 2012-02-12, 18:31.

Kommentera

• Blir till att åka upp till stockholm och köpa den fjärde paraplystugan nu då... Fan va grymt det skulle va om man fick ha dem ifred!

Kommentera

• Ni som blir av med era paraplystugor, hur "diskreta" är ni?

Själv har jag två paraplystugor i från söndag kväll till fredag morgon. På helgen invaderas sjön (södra Stockholm, en MILJARD skidåkare, promenerare, fiskare, hundägare osv) så då är det inte särskilt smart att ha stugorna ute.

När jag lägger i stugorna (efter mörkrets inbrott så att ingen ser vad jag håller på med) mäter jag av djupet och låser flötet (i detta fall en frigolitbit) så att flötet åker ner i hålet och stannar 30-50 cm under iskanten. Därefter skyfflar jag i snön o iskrosset o märker upp hålet på nåt sätt som för de allra flesta är intetsägande, men för mig talar om att det var där jag la stugan.

När jag sen ska dra upp stugan (före dagsljuset så att ingen ser var och vad jag sysslar med) borrar jag ett nytt hål nån dm från det gamla och tar upp flötet med en långskaftad huggkrok.

Rent teoretiskt ska det mycket till om nån ska råka snubbla på stugan med en balanspirk eller liknande, speciellt om man har några hundra hektar att välja på. Sannolikheten är större att en gädda fastnar i ingången o släpar med sig stugan (hittade en sån med en halvrutten femkilosgädda som satt fast i ingången i Drevviken i våras, ägaren hade skrivit sitt telefonnummer på stugans ena plastfot och blev väldigt glad när jag ringde o berättade att jag fått upp hans stuga...)...

Bara mina two pence, hoppas jag inte jinxar mina egna stugor nu...
                [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
                -Ta med skräpet hem.
                -Var ödmjuk.
                -Njut. Sluta hetsa o stressa.
                -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]

http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

Kommentera

• vicka mina 3 jag har ute nu var 175mört i ena 83 i andra 101 i 3:e den jag fick 175mört verkar vara ett hyffsat ställe vickningarna innan har jag haft 150 o 135mört i den så den leverar varje gång. Den har jag bara på ca 1.5meters djup dom andra ca 3m

Kommentera

• vickade den med 175mört i senast nu idag då jag ändå var där o pimpla 61 mört i den på knappt 2 dar

Kommentera

• Du måste meta väldigt mycket...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                      14 svar
                      769 visningar
                      0 gillar