Allt om mörtstugor!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt om mörtstugor!!!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vittjade mina 2 stugor idag .
    storfångt = 1 borre.......
    Vet inte vad jag ska ta mig till .
    Har ett till ställe o testa, hoppas det ger mer än en borre

Kommentera

• Ursprungligen postat av Superfiskaren Visa inlägg
      Vittjade mina 2 stugor idag .
      storfångt = 1 borre.......
      Vet inte vad jag ska ta mig till .
      Har ett till ställe o testa, hoppas det ger mer än en borre
      Har du testat samma ställe förut? så du vet att det rör sig mört där? (även vintertid)
      På stället jag har mina får jag mäska och ha mina stugor ute ca 2-3 veckor innan de börjar leverera. Antar att de måste hitta dit och lära sig att det finns mat där först. Förra året t.ex tog det ca 2 veckor innan jag fick fisk, då fick ja ca 5-10 st per gång. Sen ökade det stadigt och framåt vårn när det var dags att ta upp dom hade jag runt 100 varje gång.

Så om du vet att det rört sig fisk där förr så behöver du nog bara vänta ut dom.
      Predatorshopen.se - Butiken för dig som älskar predatorfiske!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Elversson Visa inlägg
        Har du testat samma ställe förut? så du vet att det rör sig mört där? (även vintertid)
        På stället jag har mina får jag mäska och ha mina stugor ute ca 2-3 veckor innan de börjar leverera. Antar att de måste hitta dit och lära sig att det finns mat där först. Förra året t.ex tog det ca 2 veckor innan jag fick fisk, då fick ja ca 5-10 st per gång. Sen ökade det stadigt och framåt vårn när det var dags att ta upp dom hade jag runt 100 varje gång.

Så om du vet att det rört sig fisk där förr så behöver du nog bara vänta ut dom.
        Okey , ioch med att jag är ny på att fiska mört så vet jag inte vad dom står riktigt .. Men ska lägga nära en vass nu . Där finns det iaf mört på sommaren . Men som sagt , kanske ska vänta yttliggare någon vecka nästa gång ??? Nu fick den ligga 1 och en halv vecka utan resultat..
        Mäskade du ofta runt hålet ?

Kommentera

• Ursprungligen postat av Superfiskaren Visa inlägg
          Okey , ioch med att jag är ny på att fiska mört så vet jag inte vad dom står riktigt .. Men ska lägga nära en vass nu . Där finns det iaf mört på sommaren . Men som sagt , kanske ska vänta yttliggare någon vecka nästa gång ??? Nu fick den ligga 1 och en halv vecka utan resultat..
          Mäskade du ofta runt hålet ?
          Gör så, men tänk på att dom gärna flyttar sig lite och inte alltid står på samma ställe sommar som vinter.

Förra året var första gången jag hade mörtstugan på det ställe jag har nu, då mäskade jag inget, jag satte direkt ut mörtstugan. I år har jag satt ut stugan ca 1 månad tidigare än förra året, därför mäskade jag lite före och då mäskade jag på tre ställen runt platsen jag tänkte sätta stugan. Mäskade vid två tillfällen under en vecka före showtime
          Predatorshopen.se - Butiken för dig som älskar predatorfiske!

Kommentera

• någon tråkig skäj hade vittjat i mun idag surt.. skam den som ger sig..

Kommentera

• Ska lägga ut min första mörtstuga idag, planen är att den ska ligga i en brant ner till ett djup på 18 meter, hade tänkt att lägga den på runt 8 meter där jag vet att det står mkt småfisk på sommar/höst..

Återkommer med resultat...
              "Gudarna draga ej från människans utmätta levnad de timmar som ägnas åt fiske"

Babylonisk inskrift ifrån år 2000 f kr...

Kommentera

• Ursprungligen postat av Martin94
                Tjäna..

Hade tänkt och lägga ut någon slags mörtstuga jag fått av en kompis.. Jag kan verkligen ingenting om det så tänkte höra; var jag ska lägga den, vad jag ska ha i den, hur länge den ska vara i och hur jag lägger i den och får upp den sen på bästa sätt. Stugan är av typ "trådar" , inget nät... så om jag lägger i mitt agn så luckras väl det upp o glider ur stugan? Sett folk som har en påse hängande i stugan med massa "mat" i. Ska man pröva det?. Som jag sett i tråden avänder sig alla av massa olika "fiske-mat". Har en maggot burk me döda moggots i :/ svarta o hårda. Ska man pröva o lägga i det i smeten?. Och som sagt vilket djup och hur länge ska den vara i? Säg gärna ert special agn/mat i stugorna

Tacksam för svar..
                Ehh..hela tråden, ca 200 inlägg, handlar ju om var du skall lägga den och vad du skall ha i den? Vad är det mer för svar du vill ha? Har du läst tråden?

Kommentera

• hahahaha, jag vet. skulle vara lite rolig men iaf , kan man förvara mörten levande på nått sätt om man inte har nån pump?

yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeejeje
                  Mannen Myten Fiskarn

Kommentera

• [QUOTE kan man förvara mörten levande på nått sätt om man inte har nån pump?

ja.. eh.. i sump
                    -

Kommentera

• Hade tänkt o först typ koka havregryns gröt sen lägga i linfrön och sen typ majs o vitt krovbröd. Tycker ni jag ska göra en stor klump av allt ihop eller göra en me havregryn o lite majs o en annan me linfrön bröd o havregryn ?. Har en stuga mer stora hål/mellanrum (den är ej av hönsnät). så får väl lägga de e små påsar eller ngt :S ? Vad tror ni om min blandning?
                      Mannen Myten Fiskarn

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                      14 svar
                      769 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson