Allt om mörtstugor!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Allt om mörtstugor!!!

Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Manowar77 Visa inlägg
    Låt stugorna ligga minst en vecka med mycke gröt i början. Mär an har börjat fått lite i den så kan man kolla 2 gånger i veckan typ. Så gör jag. Hällst sak man bara mata in den och ha stugan öppen i början så att mörten hitta ditt och vet att det finns mat där för dem.

Varför vänta så länge? 2 dygn brukar vara lagom för mig. Brukar aldrig löna sig att låta den ligga längre, Inte för mig iaf. Borde vell vara bättre att fylla på med gröt gasnka ofta i början?

Kommentera

• Lade min nya paraplymjärde i en mindre sjö på ca 3 m djup ganska nära land ( max djup ca 4,5 m ) betade med löst bröd .
      Jag hoppades på några stycken fiskar ,efter en vecka hade jag ca 50-70 st i den .
      "HalvDan var här"

Kommentera

• får större mört är vanligt i den sjö jag har mina stugor i. Fick igår 65 mört, blandad storlek på dem. Har ett gäng finna stora mörtar för grövra gädda nu.

Mörten går ju i stim så det är blandad storlek i stimmen skulla jag tänka mig.

Ursprungligen postat av Mikael Visa inlägg
        Grattis, gött med lite utdelning!

Var själv och vittjan min nu precis. Fisk i denna gången men magert resultat. 1 perfekt mört på 18 cm, och 6 lite för små på 12 - 14 cm. Fyllde på med både mäsk och gröt och väntar 2 - 3 dagar till så får vi se vad det ger. Skall iväg till en ganska säker sjö imorgon och lägga min andra stuga där, skall ju fiska på söndag så jag behöver ytterliggare ett gäng mörtar!

Gör ni något speciellt för att få större mört? eller det beror helt enkelt på vilken sjö/var i sjön jag lägger stugan.

Ha det!

Kommentera

• Äntligen lägger jag i mina mjärdar idag !! Efter en del bekymmer ska mina båda 2 hemmagjorda mjärdar läggas i Känns som dom för mer nytta i vattnet än på land.
          Nu återstår det bara hur resultatet kommer bli .
          Vittjar dom senast på lördag . Återkommer
          Skitfiske !

Kommentera

• ska vittja mina imorn den ena har legat orörd i ca en vecka nu paraplymjärden åkte i igår i en bra metsjö fått massor där nu sista tiden sen på lördeg åker 2 paraplymjärdar i igen

Kommentera

• Foto annars har det inte hänt
              Skämt åsido, ta med kameran när ni vittjar och fotografera när ni drar upp buren.
              Vill se massor med sprattlande silvermynt i era kistor!

Kommentera

• Finns nog inte nått specielt sätt att få stor mört. I morgon så kollar jag mina stugor igen, ska göra färdigt min tredje stuga i dag som ska i sjön i morgon.

Kommentera

• Tips om pump någon ?
                  Behöver en hyffsat stakt pump som jag ska ha i en 500 liters tunna . Den ska inte drivas av batteri !!
                  Hörde om att bauhaus hade någon?

Kommentera

• checkade min igår kväll och hade 5feta jävla mörtar på 2hg+ så lagom till dom stora gäddorna.. haha
                    vill nån köpa dom?(ca 10st) har så jag klarar mig med mört nu..
                    vad är bättre än en fiskehelg med polarna?

Team Skitfiske Skåne (TSS)

Kommentera

• ...

Ursprungligen postat av Superfiskaren Visa inlägg
                      Tips om pump någon ?
                      Behöver en hyffsat stakt pump som jag ska ha i en 500 liters tunna . Den ska inte drivas av batteri !!
                      Hörde om att bauhaus hade någon?
                      Köp en aqua jet 650l/h en fontän pump. Sån har jag & den funkar skit bra! Den får du för under 200 spänn
                      Finns det nåt som slår en dag på sjön?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
                      14 svar
                      768 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg lsjonsson