Det var en liten liten vik med mycket vass i, la den mitt utanför viken men inne i v:et om du förstår vad jag menar. Cirka 10 m från vassen och djupet var cirka 2,5 m.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Allt om mörtstugor!!!
Collapse
Detta är ett klistrat ämne.
X
X
-
Vår jula stuga har betalt sig i 100 fald på 1,5 säsonger. Har varit stadigt mellan 30-70 mörtar varje vitjning nu efter jul. ligger på knappt meterdjupt vatten.
Fick tyvär det tveksama nöjet att operera ut en mink ur stugan i 20- häromdan. Fy fan likstel och stelfrusen...
Kommentera
-
Jula mjärden är skit. Har metat på ett och samma ställe och oftast fått mellan 40-70 mötar om dagen. Så ja tänkta perfekt för en stuga köpte en från jula. ja hör och häpna en död mört är allt ja fått och den låg i i ca 4 dygn medan paraplymjärden i ett annat vatten fiskade skitan av den ca 300 mörtar nu på 2 dagar... va beror detta på någon som har en aning? fattar noll.. kan någon förklara detta fenomen för mig.
Kommentera
-
Bara att lägga i stugorna på ett lämpligt ställe.
Ursprungligen postat av Peltola Visa inläggBehövs det fiskerätt för att lägga i en mörtstuga eller en fiskmjärde? Eller kan man bara slänga i en stuga för sitt eget behov? Hade varit bra det
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gädd_kungen Visa inläggJula mjärden är skit. Har metat på ett och samma ställe och oftast fått mellan 40-70 mötar om dagen. Så ja tänkta perfekt för en stuga köpte en från jula. ja hör och häpna en död mört är allt ja fått och den låg i i ca 4 dygn medan paraplymjärden i ett annat vatten fiskade skitan av den ca 300 mörtar nu på 2 dagar... va beror detta på någon som har en aning? fattar noll.. kan någon förklara detta fenomen för mig.
Jag betvivlar inte att paraplymjärden är bättre. Det är inte där skon klämmer!
Men skulle jag lägga i våran stuga där vi brukar meta på sommaren kan jag ju redan nu berätta hur resultatet skulle bli!! Inte ett jävla liv!
Gäller att det finns bra med mört, oavsett hur mycke stugan kostar.
Tror inte mörten är så modemedvetna att dom tvärvägrar gå in i en modell som fungerat bra i minst 50 år bara för att det kommit en snitsigare modell.
Kommentera
-
Har även jag JULAs mörtstuga som fiskat med blandat resultat.
Har sett fisk i den som sen simmat ut innan jag vittjat den.
Innan dess hade jag lagat den för botten hade börjat lossna, efter att de simmat ut spände jag upp strutarna men efter det har den fiskat dåligt. varför vet jag inte men det känns som om alla trådar är ivägen, kanske bara en känsla.
sen undrar jag varför den är byggd i två våningar, har bara haft en fisk i den övre våningen, återigen kanske trådarna som är ivägen.
Någon som har tips för julas mörtstuga.
Kommentera
-
Kanske bara fel på mig.. men ja har metet upp ca 120 mörtar på 2 dagar i samma hål som julamjärden låg hur går de ihop all fick högg ca 40 cm från botten då hittar dom ju inte ingångarna men ja vet inte har lagt lite granrus runt den nu hoppas på bättre resultat hur lång tid bör man vänta..=
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Rödingfiske
av Sadda
Startad av Sadda, 2023-12-08, 17:09
|
14 svar