Lina 0.20-0.25 mm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lina 0.20-0.25 mm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av prylis Visa inlägg
    Småpinnar lockar ofta dit större firrar. När de mindre plötsligt slutar nappa ska man vara beredd på tungung..
    Orkar inte hala småborre, kanske därför jag inte fått någon kilosborre på pimpel?....
    Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
      Nja, har inga problem med trassel med flätlinan vid pimpel och får jag fler än en småabborre i samma hål så flyttar jag mig, men jag kan gå med på att vid ditt favoritfiske tävlingspimpel där det gäller att hala småborre snabbt så kan det lättare bli trassel med flätlina, slutar du med pensionärsfisket så kan du också byta till flätlina, jag har dock inga problem med den eftersom jag inte tävlingsfiskar.

Hej BBRF; Blanda inte ihop "världsmästarn" med mig! Det är jag som är pensionär som har rätt att vara grinig, klumpig och senil!
      A day spent fishing adds another day to your life!
      Old Firehand
      Senast ändrad av Old Firehand; 2007-02-15, 15:54.

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF
        [

Man kan inte heller jämnföra det med spöfiske och flätlina, då du där har ett superdämpare i spöet och du har lite andra förutsättningar på öppet vatten.

Uttryckte mig otydligt, menade inte att jämföra pimpel med spöfiske, givetvis begriper jag skillnaden. Jag menade att eftersom jag inte tappat någon kilosborre på flätlinpimpel kan jag inte döma ut det.
        BBRF; Även här har KG lärt mig att trycka på EDIT och ändra det som blev fel. Undrar om man kan göra samma sak med KG? Jag får väl ringa och fråga "kossan" när han är ute på nästa KM!
        Someday we´ll go for the Big Ones!
        Old Firehand
        Senast ändrad av Old Firehand; 2007-02-15, 15:53.

Kommentera

Fan nu kan jag inte säga emot Flöde!

Nejdå! Flöde har helt rätt! Stroft GTM slår det mesta på pimpellina! Finns på småspolar och även på storspole. Dyr men sketbra!!! Z

Kommentera

Ursprungligen postat av ZanderMan Visa inlägg
            Nejdå! Flöde har helt rätt! Stroft GTM slår det mesta på pimpellina! Finns på småspolar och även på storspole. Dyr men sketbra!!! Z
            Kanske skulle ta och testa Stroft GTM, kollat runt lite på nätet och den verkar ju bra, även om det inte verkar skilja så mycket mellan de nyare islinorna i brottstyrka och beskrivning..

Någon som testat Rapalas nya Winter finesse? har provat en Rapala lina förut... en röd, den small tyvärr av vid betydligt mindre belastning än deklarerat, kanske var gammal, vet ej.

Kommentera

Ursprungligen postat av Libbsticka Visa inlägg
              Kanske skulle ta och testa Stroft GTM, kollat runt lite på nätet och den verkar ju bra, även om det inte verkar skilja så mycket mellan de nyare islinorna i brottstyrka och beskrivning..

Någon som testat Rapalas nya Winter finesse? har provat en Rapala lina förut... en röd, den small tyvärr av vid betydligt mindre belastning än deklarerat, kanske var gammal, vet ej.
              Hej Libbsticka; När frugan och jag var ute och pimplade abborre i går körde vi med 0,10 mm PowerPro och 0,15 mm TUF Line XP till våra 70 mm Bergmanpirkar (Guld/Silver) och 50 mm Nils Master balansare här i Mälaren. För att få de större abborrarna att nappa och samtidigt försöka sortera bort "pjynen" pimplar vi ofta på 12-16 meters djup och ibland ännu djupare. Kör vi med vanliga nylonlinor blir det mest bara "gunggung" och vi har lite svårt att kroka de abborrar som tar nätt. Igår var det 0-gradigt och inga PowerPro-linor tenderade att frysa fast i isen.
              Go for the Big Ones!
              Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
              3 svar
              284 visningar
              0 gillar