Ursprungligen postat av prylis
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lina 0.20-0.25 mm
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av BBRF Visa inläggNja, har inga problem med trassel med flätlinan vid pimpel och får jag fler än en småabborre i samma hål så flyttar jag mig, men jag kan gå med på att vid ditt favoritfiske tävlingspimpel där det gäller att hala småborre snabbt så kan det lättare bli trassel med flätlina, slutar du med pensionärsfisket så kan du också byta till flätlina, jag har dock inga problem med den eftersom jag inte tävlingsfiskar.
Hej BBRF; Blanda inte ihop "världsmästarn" med mig! Det är jag som är pensionär som har rätt att vara grinig, klumpig och senil!
A day spent fishing adds another day to your life!
Old FirehandSenast ändrad av Old Firehand; 2007-02-15, 15:54.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av BBRF[
Man kan inte heller jämnföra det med spöfiske och flätlina, då du där har ett superdämpare i spöet och du har lite andra förutsättningar på öppet vatten.
Uttryckte mig otydligt, menade inte att jämföra pimpel med spöfiske, givetvis begriper jag skillnaden. Jag menade att eftersom jag inte tappat någon kilosborre på flätlinpimpel kan jag inte döma ut det.
Someday we´ll go for the Big Ones!
Old FirehandSenast ändrad av Old Firehand; 2007-02-15, 15:53.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av ZanderMan Visa inläggNejdå! Flöde har helt rätt! Stroft GTM slår det mesta på pimpellina! Finns på småspolar och även på storspole. Dyr men sketbra!!! Z
Någon som testat Rapalas nya Winter finesse? har provat en Rapala lina förut... en röd, den small tyvärr av vid betydligt mindre belastning än deklarerat, kanske var gammal, vet ej.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Libbsticka Visa inläggKanske skulle ta och testa Stroft GTM, kollat runt lite på nätet och den verkar ju bra, även om det inte verkar skilja så mycket mellan de nyare islinorna i brottstyrka och beskrivning..
Någon som testat Rapalas nya Winter finesse? har provat en Rapala lina förut... en röd, den small tyvärr av vid betydligt mindre belastning än deklarerat, kanske var gammal, vet ej.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Sikt1Behöver både ny skruvdragare och isborr. Tänkte kombinera det hela men vill helst inte köpa isborrspaketen...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-03-09, 10:41 -
-
Svar till Haspelrulle hjälp!av Isakhj09Hej, tack! mitt förra spö gick sönder under sommaren när väskan den låg i flyttats runt oförsiktigt,...1 Foto
-
Kanal: Vinterfiske - Utrustning
2024-01-07, 22:41 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
|
3 svar
284 visningar
0 gillar