Var finns gäddan under isen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var finns gäddan under isen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av TobiSen
    Hur orkar du hålla koll på 10 ismetespö föresten? Springer du snabbt eller ?

Flöde, äntligen någon som förstår...
    Man kan sätta dom tätt och basa precis i mitten.

När det gäller pelagikfisket kanske man har ett hugg per pass, eller kanske inget alls.
    sigpic

Kommentera

...

Ja men nu är det väl så att Angeldon inte tilhör den kategorin fiskeutrustning som tillhör just sportfiskemässigaredskap om jag inte har fel ?

För övrigt så kan jag säga att jag egentligen inte bryr mig om vad annat folk gör för att få fisk, så länge jag slipper ta del av det.

Over and Out.
      _-*2008 here it goes*-_

Kommentera

Ursprungligen postat av _StoraLe_
        Det är väl ingen som har sagt att jag ska va ensam på isen?? De blir nog iaf 3-4 pers varje gång!
        Skulle endå köpa ismetespön, det är faktiskt bra mkt roligare än angeldonen.
        sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
          Skulle endå köpa ismetespön, det är faktiskt bra mkt roligare än angeldonen.

Här är de pengarna som avgör, så ja har hellre 15 angeldon än 4 ismetespön!!!

Kommentera

Okej

Men du får ha en trevlig tid på isen och ett skitfiske på dig StoraLe

God Fortsättning!
            _-*2008 here it goes*-_

Kommentera

Vad yrar han om tänkte jag då jag läste första inlägget? Men så läste jag alvedon istället för vad som stod...

Kommentera

Grabben undrade väll vart man hittade gäddan under isen inte vad andra hade för åsikter om hans fiske metoder =)
                så vart hittar man gäddan under isen oavsätt angeldon, pimpelspö eller ismete...
                sjuksköterskestudent från västerås

Kommentera

Ursprungligen postat av ohlstedt
                  Grabben undrade väll vart man hittade gäddan under isen inte vad andra hade för åsikter om hans fiske metoder =)
                  så vart hittar man gäddan under isen oavsätt angeldon, pimpelspö eller ismete...

Äntligen en seriös person!! tack för det!!

Kommentera

Hehe

Så jag är oseriös ? haha

Nej men lite tips kan vara att söka av djuphålor, branter och grynnor, men platser som hyser gädda behöver inte utmärka sig, utan kan vara mindre eller större områden på större djup där gäddorna finns i pelagialen, mellandjupet.
                    Även större vassvikar/eller andra områden där gäddan stog under hösten kan vara värda att prova.
                    _-*2008 here it goes*-_

Kommentera

De få hugg jag hade under min ismete karriär högg förvånansvärt högt upp ivattnet, ofta bara någon meter under iskanten. Så testa att hissa upp ett par beten riktigt nära iskanten. Enligt de gammla saxgubbarna häromkring var det så de tog nästan alla sina gäddor. Precis under iskanten över riktigt djupt vatten mitt i sjön, vilket ibland innebär djup på runt 100 meter...

Tror du ska försöka satsa på levande bete, men det borde nog funka med dött också. Fördelen är väll att man kan fiska med mycket större beten om de är döda

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                      3 svar
                      280 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar
                      av Niklar