Vad har ni på fötterna när ni isfiskar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni på fötterna när ni isfiskar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Flodebanan
    Sa han garanterat bara för han marknadsförde dom. Alla som rekommenderat Power här har garanterat Power

De Goodyear jag sett i butik har varit billigare, men klack och tyngre, hur dom fungerar rent pratiskt och i kyla vetifan. Jag vet bara att det är guld värt att han ngt som är 100% vattentät på isen
    Kan säga att dom såg nästan presis ut som pover men en lite grövre mönster på sulan och han sa att ha kunde plocka hem power till mig om jag ville. han sa att dom hade sålt power innan men gått över på domma för han tyckte att dom var bättre

Kommentera

Ursprungligen postat av Santa
      Kan säga att dom såg nästan presis ut som pover men en lite grövre mönster på sulan och han sa att ha kunde plocka hem power till mig om jag ville. han sa att dom hade sålt power innan men gått över på domma för han tyckte att dom var bättre
      Ok, tror dom på Olssons gjorde tvärtom, Power har hunnit bli ett såpass stort varumärke att det kanske är svårt(och onödigt/dyrt) att marknadsföra en uppstickare till samma pris parallelt.

Kimbow; Gött att kunna rensa ur hålen med fötterna utan att det resulterar i att man går runt med 10kg is på fötterna. Dessutom är lättaste möjliga att föredra då man skall gå i 30cm snö och inte vill vara helt kass i knäna dagen efter.
      sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Flodebanan
        Jag har 43 och 3/4 på mina Adidasdojor och 46/47 på Power
        Tack, det kunde du sagt med en gång Kör du med sockar i med eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av Santa
          hej igen alla snälla mä'nniskor som svarat på mina frågor. Var och provade stovlar idag dock inte orginalet utan goodyear och han sa i afären att det säkert många som trodde att dom hade orginalet men hade goodyear. det var en ny modell av den med ny sula som just innan jul aftonen. Han sa i alla fall att den till och med höll bättre en power orginal. nån som provat den stöveln och det är inte den som man kan sätta i dubb direkt i sulan
          Jag har ett par Goodyear och dom är suveräna. Har även flera vänner som kör med dom. Sen om det nu är en ny modell så kan jag inte uttala mig om dom. Det här med orginal hit och dit. Om jag har förtått allt rätt nu så är det alltså Paam Orginal som är de riktiga Power Orginal. Är det någon som är bättre insatt i det här? Jag har fått förklarat för mig att dom jag nu säljer är gjutna i den franska orginalformen. Betyder då detta att Power Boots bara har samma namn och utseende som Power Orginal men inte alls är något orginal? Snurrar jag upp någon mer än mig själv med det här? :-)
          *TeamStock for life*

Kommentera

Gore-Tex kängor är riktigt kassa när det blir det minsta kallt, framförallt om man står/sitter mycket still.

Har haft Kiruna-kängan i läder med löstagbar filtsula - jättevarma så länge infettningen håller och de har även spår för skidbindningar på klacken. Men de är tunga.

Har de där Power också urfräst spår för skidbindningar på klacken?
            Smaken är som baken...

Kommentera

Ursprungligen postat av Kimbow
              Dom är inte helt vattentäta, givetvis. Och antagligen inte det bästa att ha på en slaskig is. Men sköter man dom och dom är ordentligt infettade, så är dom enligt mig nästintill vattentäta.
              Men dom är gott och väl det bästa alloround man kan ha tycker jag.
              Mina 90kängor är en av mina favoritägodelar.
              Hej Kimbow;Gott Slut på 2006 och Gott Nytt 2007 plus ett stort Grattis till de fina gäddorna du har på bild! Det stärker självkänslan inför kommande fisketurer. Nästa år får du ännu större gäddor om du fiskar i brytningen mellan grumligt och klart vatten och koncentrerar ditt vårfiske till de vikar och stränder där vinden ligger på. Vårsolen värmer ytvattnet som samlas inne vid lovartstränderna. På våren kan det skilja 2 -4 grader i vattentemperatur mellan lovart- och lästränder. Bäst brukar vårgäddorna hugga sent på eftermiddagen när solen hunnit värma upp ytvattnet några grader. Att vara ute tidigt på morgonen efter en kall natt i mars och april brukar sällan ge annat än frisk luft.
              Go for the Big Ones!
              Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
              3 svar
              285 visningar
              0 gillar