Vad har ni på fötterna när ni isfiskar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad har ni på fötterna när ni isfiskar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av apersson69
    Power orginal är dom bästa jag provat i alla fall. Minst 90% av alla tävlingsfiskare använder dom. Lätta, bra att gå i och jäkligt varma. Dom håller ca 3 säsonger för oss som tävlar men då blir det minst 1 mil per helg i dom mellan december och april. Goa att ha på sig på vår och höst med. Sådana med urtagbart foder har jag inga bra erfarenheter av om man går en del i stövlarna. Fodret brukar börja glappa. Sen har många stövlar ett foder som inte torkar på flera dagar om det blir blött och det går oxå fetbort. Det är inte så enkelt att dom skall vara skön i affären om man är ute lite oftare än Svensson.
    Det låter ju bra. Känns som ni tävlingsfiskare har lärt er vad som funkar och ni sliter ju ofta väldigt mycket mer en annan som mig

Kommentera

Jag tycker du ska köra på stövlar, jag kör själv med Power original och dom är supervarma och inte för stela heller.
      Kängor kan nog bli jobbigt om det är slask på isen dom lär nog bli väldigt blöta då.
      ><))))> ETT GOTT FISKE FÖRLÄNGER LIVET <((((><

Kommentera

Powerstövlarna väger luft, är 100%vattentäta och passar dessutom perfekt i tillhörande galoscher, vilket ger ett 100% grepp på blankisen!

Att sedan är varma är det väl inget snack om.
        sigpic

Kommentera

power är helt överlägnsa de känger och andra stövlar jag testat iom att de är supervarma och väger noll.
          http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av Santa
            Hur är dom i stl? lite jobbigt när man inte kan prova dom
            Dom är väldigt små i storlekarna, man bör nog ha två nummer större än vad man brukar. Det bästa är nog att prova nånstans.

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
              Dom är väldigt små i storlekarna, man bör nog ha två nummer större än vad man brukar. Det bästa är nog att prova nånstans.
              Stämmer mkt bra det, och tänk på att ta med dig sockarna du tänkt använda. Om du inte har ngt typ av "specialsockar" så är det ju bäst att köpa dem innan.
              sigpic

Kommentera

Måste ta mig nån stans så jag kan prova dom. så kan man ju göra en fuling och beställa på nätet atidudes är dom bra att handla från? tar deras leveranser lång tid?

Kommentera

hade du inte bott i södra sverige skulle jag rekomendera en vettig varmkänga exempelvis sorel, men stövlar är ett bra alternativ i slaken. kolla på några andra stövlar än power som inte har "löst" ludd i utan någon som har luddet inbyggt. du går helt klart slut på ett power stövlar. mina power använder jag endast på vår isarna då det är blött och när jag drar igång och vårmetar.
                  Se till att alltid ha en kortare person som vadar före dig.

Kommentera

prologic kängor med en innedoja thinsulate + ylleströpor och e det riktigt kallt lägger jag i värme "dynor" som man knäcker och lägger i sulan de värmer upp till 47 grader gött som fan när det e riktigt kallt

Kommentera

Ursprungligen postat av KG?
                      Håller med, tror jag köpte 2 storlekar större än normalt. Sen kanske dom inte är ultimata om man brukar gå långa sträckor iofs men jag har aldrig frusit i dom iallafall.

M90-kängan (tänkter då speciellt på vintermodellen) är väl skapliga men håller inte värmen om man sitter still mycket. Däremot skulle jag gärna ha ett par för lite mer aktiva saker än ismete.
                      C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
                      Svar på vanliga frågor hittar ni Här
                      Fiskesnacks regler hittar ni Här
                      Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Isakhj09, 2024-01-07, 19:31
                      3 svar
                      277 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Niklar
                      av Niklar